اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان خبر داد

تولید سالانه 18 هزار متر مربع فرش دستباف در استان سمنان

خبرگزاری فارس: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید سالانه 18 هزار متر مربع فرش دستباف در استان سمنان خبر داد.

تولید سالانه 18 هزار متر مربع فرش دستباف در استان سمنان

محمد فروهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: بافندگان استان سمنان، سالانه 18 هزار متر مربع فرش دستباف تولید می‏کنند که بسیار مطلوب است.

وی بیان کرد: تاکنون از میان 6 هزار و 600 بافنده فعال در استان سمنان، حدود 2 هزار و 200 نفر از آنان برای بهره‏مندی از بیمه تأمین اجتماعی معرفی شده‏اند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: با عنایت به اجرایی شدن طرح مشاغل خانگی و حمایت از این طرح و با هدف توسعه ظرفیت‏های کسب و کار خانگی در راستای توسعه فرصت‏های شغلی و اشتغال اعضای خانوار، یک هزار و 201 فقره مجوز مشاغل خانگی در استان سمنان صادر شده است.

فروهر افزود: حدود 9 میلیارد و 235 میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در سال 90 به بافندگان خانگی در راستای حمایت و استمرار فعالیت آنان در استان سمنان در زمینه فرش دستباف تخصیص یافته است.

وی افزود: در سال 91 نیز پیش‏بینی می‏شود که یک هزار و 500 بافنده از تسهیلات مشاغل خانگی در استان سمنان استفاده کنند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به برگزاری دوره‏های آموزشی اشاره کرد و افزود: تاکنون 5 هزار قالی‏باف این استان زیرپوشش آموزش‏های به‏بافی فرش قرار گرفته‏اند.

فروهر از برگزاری جشنواره فروش فرش دستباف در سال‏جاری خبر داد و گفت: در سال‏جاری جشنواره فروش فرش دستباف در استان سمنان برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/22492/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول