اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر:

نرماشیر ظرفیت تولید 120 هزار قطعه مرغ را دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: ‌شهرستان نرماشیر ظرفیت تولید 120 هزار قطعه مرغ ‌گوشتی را دار‌د.

نرماشیر ظرفیت تولید 120 هزار قطعه مرغ را دارد

‌عباس سرحدی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت:‌ در شهرستان نرماشیر پنج واحد پرورش مرغداری فعال وجود دارد که ظرفیت تولید 120 هزار قطعه مرغ ‌گوشتی را دارند.

وی ابراز داشت:‌ این میزان تولید کمک زیادی به صنعت تولید گوشت سفید در منطقه می‌کند.

سرحدی افزود: بیماری‌هایی از جمله آنفلوآنزا، نیوکاسل، برونشیت، کوریزای عفونی و ... با فرا رسیدن فصل سرما فرصت بیشتری برای بروز پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: بیماری‌های مذکور با ایجاد تلفات بالا و راندمان غذایی ضعیف موجب خسارات سنگینی به مرغداری‌ها می‌شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: به منظور پیشگیری از این بیماری‌ها سوزاندن کف و دیوارهای سالن مرغداری با شعله افکن، استفاده از مایعات ضد‌عفونی کننده مناسب با پیشنهاد دامپزشک فارم، مدیریت بستر و دقت به خشک بودن آن، ایجاد تهویه مناسب مطابق با استانداردها و فراهم کردن دما و رطوبت مناسب‌ پیشنهاد می‌شود.

سرحدی عنوان کرد: دامپزشکی به عنوان نهاد اصلی نظارت بر مرغداری‌ها با بازدیدهای دوره‌ای از مرغداری توصیه‌های لازم را به صاحبان آنها کرده و تا حد امکان در راستای بهبود شرایط کمک‌های لازم را معمول داشته است.

وی گفت‌: استفاده از واکسن‌ها به صورت مناسب و موثر یکی از عوامل کلیدی جلوگیری از بروز بیماری‌ها است که با راهنمایی دامپزشک فارم باید صورت پذیرد.‌

سرحدی ممانعت از ورود جوندگان، حشرات و پرندگان مهاجر به محیط مرغداری را در جلوگیری از انتقال بیماری‌ها موثر دانست و افزود‌: شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر آماده ارائه خدمات و راهنمایی‌های مورد نیاز به مرغداران است.

وی به مرغداران توصیه کرد در سالن‌ها حتمأ از کلاه، دستکش و چکمه اختصاصی استفاده کرده و در صورت وجود تلفات لاشه‌ها را خارج کرده و به نحو صحیح معدوم‌سازی کنند.

انتهای پیام/80026/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول