اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت 16 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از فعالیت تعداد 16 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در این استان خبر داد.

فعالیت 16 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند پیش از ظهر امروز در کنفرانس خبری که به مناسبت هفته بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای و ارائه گزارش عملکرد اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی است.

وی یادآور شد: بسترسازی در راستای فراگیری مهارت‌ها برای افراد و اقشار مختلف جامعه در دوره‌های غیررسمی بر عهده این نهاد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: در بحث مهارت‌آموزی در این استان کارگاه‌ها، مراکز و شاخه‌های مختلف فنی و حرفه‌ای با ظرفیت‌های و امکانات خوبی وجود دارد و دولت نهم و دهم طی سال‌های اخیر در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای توجه ویژه داشته است.

خوشایند از وجود تعداد 16 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در این استان خبر داد و افزود: هم‌اکنون 110 کارگاه مجهز به امکانات مورد نیاز در خراسان‌جنوبی مشغول ارائه خدمات آموزشی به کارآموزان است.

وی با بیان اینکه تعهد آموزشی این اداره کل در بخش دولتی طی سال جاری یک‌میلیون و 937 هزار نفرساعت است، تصریح کرد: در هشت ماهه امسال از این میزان تعهد آموزشی نیز یک‌میلیون و 731 هزار و 317 نفرساعت محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان تحقق تعهد آموزش دولتی این اداره کل از ابتدای سال جاری 89 درصد بوده است، اظهار کرد: 11 درصد تعهد آموزشی باقیمانده نیز تا پایان سال جاری انجام می‌شود و سعی داریم تا میزان تعهد آموزشی خود را بیش از صددرصد کنیم.

خوشایند یادآور شد: بخش‌های آموزشی دولتی این اداره کل شامل آموزش ثابت، زندان، پادگان، روستا، عشایر، سیار شهری، اصناف و جوار دانشگاه است.

وی از وجود 125 آموزشگاه آزاد در آموزش غیردولتی در خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: تعهد آموزشی این تعداد مراکز در سال جاری یک‌میلیون و 100 هزار نفرساعت بوده که تا پایان هشت ماهه امسال یک‌میلیون و 221 هزار نفرساعت آن تحقق یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی تصریح کرد: میزان تحقق تعهد آموزش غیردولتی این اداره کل در هشت ماهه امسال 93 درصد است.

خوشایند با اشاره به هفته بازدید همگانی از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای افزود: در راستای تحقق سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در زمینه آموزش نیروی انسانی متخصص متناسب با نیازهای بازار کار (فعلی و آینده) و ارتقای توان کارآفرینی و توأم کردن آموزش، مهارت و جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت آنها، برنامه بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام با اهداف توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، تبیین نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه و آشنایی اقشار مختلف جامعه با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول