اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

خیران کرمانی وارد عرصه فنی و حرفه‌ای شدند

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار خیران کرمانی وارد عرصه فنی و حرفه‌ای شدند.

خیران کرمانی وارد عرصه فنی و حرفه‌ای شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار با توجه به ضرورت فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای جویندگان کار خیران کرمانی وارد عرصه فنی و حرفه‌ای شدند و برای نخستین بار در استان کرمان، مرکز فنی و حرفه‌ای دهستان بیاض شهرستان انار توسط خیران احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محسن رحیمی رئیس شورای دهستان بیاض در حاشیه بازدید فرماندار انار از مرکز فنی و حرفه‌ای، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های خانگی کارآموزان در دهستان بیاض در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: 400 نفر از کارآموزان فنی و حرفه‌ای دهستان بیاض تا پایان آذرماه مدرک خود را دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون یک هزار و 800 نفر برای آموزش در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای دهستان بیاض ثبت‌نام کرده‌اند که به علت کمبود فضای آموزشی در هر دوره 400 نفر می‌توانند در این کلاس‌ها آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

رحیمی خاطرنشان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای دهستان بیاض با 17 رشته آموزشی از قبیل کارگاه اتومکانیک، کارگاه قالیبافی،‌ کامپیوتر، طراحی دوخت،‌ کارگاه زعفران‌کاری، تعمیر لوازم خانگی،‌ پرورش قارچ خوراکی و غیره با استانداردهای معمول فعالیت دارد.

مسئول فنی و حرفه‌ای و رئیس شورای دهستان بیاض افزود: کارآموزان تاکنون 100 هزار نفر ساعت، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و تعدادی از کارآموزان در فضاهای منزل خود به فعالیت قالیبافی، تهیه قارچ خوراکی، خیاطی، گلدوزی، طراحی دوخت، زعفران‌کاری مشغول هستند.

رحیمی گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای دهستان بیاض نخستین مرکز فنی و حرفه‌ای در استان کرمان است که توسط خیران خیریه ولیعصر (عج) و خیریه فاطمیه احداث شده و فعالیت می‌کند.

وی کمبود تجهیزات را از جمله مشکلات فنی و حرفه‌ای در بیاض برشمرد و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی عملی، ایجاد شهرک کشاورزی، پیگیری چارت مرکز فوق، ارائه تسهیلات به کارآموزان برای اشتغال، بیمه کارآموزان و احداث تعاونی صنایع دستی و کشاورزی را خواستار شد.

رحیمی بیان کرد: با توجه به بعد مسافت و خطرات جاده‌ای برگزاری آزمون پایان دوره‌ای فنی و حرفه‌ای در دهستان بیاض امری ضروری است.

به گزارش فارس، مجید اعتمادی فرماندار انار به همراه تعدادی از مسئولان این شهرستان از مرکز فنی و حرفه‌ای، کارگاه‌های آموزشی و فعالیت‌های خانگی کارآموزان دهستان بیاض بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتند.

انتهای پیام/80021/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول