اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

کتاب استان‌شناسی اردبیل برای پنج سال تدوین شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: کتاب استان‌شناسی اردبیل برای پنج سال تدوین شده است.

کتاب استان‌شناسی اردبیل برای پنج سال تدوین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش اظهار داشت: در مراسمی از کتاب استان‌شناسی اردبیل رونمایی شد که این کتاب برای اولین بار توسط همکاران فرهنگی و بعد از یک سال تلاش تدوین شده و در مرحله اجرای آزمایشی است

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در پایه دوم متوسطه تدریس می‌شود که شامل شش فصل با برجستگی‌های جغرافیایی انسانی، طبیعی، پیشینه تاریخی استان، ویژگی‌ها توانمندی‌ها و برجستگی‌های شاخص این استان است که سعی کردیم بعد از تایید شورای فرهنگ عمومی استان و آموزش و پرورش از امسال تدریس آن را در مدارس آغاز کنیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل یادآور شد: این کتاب در سال تحصیلی آینده از حالت آزمایشی بیرون آمده و با تغییراتی که به صورت نهایی داده می‌شود برای پنج سال آینده در کلیه مدارس و در مقطع دوم متوسطه تدریس می‌شود.

محمود‌زاده گفت: اعضای شورای آموزش و پرورش و دبیران رشته جغرافی می‌توانند نقطه نظرات خود را به دبیرخانه تعریف کتب درسی استان اعلام کنند که امیدواریم در این زمینه نواقصات احتمالی نیز برطرف شود.

این مسئول بیان داشت: در این کتاب سعی شده رشادت‌ها و دلاورمردی‌های مردم استان در دوران دفاع مقدس و همچنین چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته استان به صورت کامل معرفی شود که در این کتاب از علما و شعرا و خیر نامدار علیپور نیز به نیکی یاد شده است.

باید قطب تحصیلی اردبیل تغییر پیدا کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بحث کنکور را نیز یادآور شد و افزود: ما در کنکور و تحلیلی که در کسب موفقیت اخیر داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ضرورت دارد قطب‌بندی جایگاه استان اردبیل تغییر پیدا کند.

محمودزاده تصریح کرد: ما از رتبه 19 کشوری با یک تلاش و جدیتی واقعی به رتبه 12 ارتقا یافتیم چرا که در قالب 12 محور برنامه‌های خود را تدوین کرده و به مرحله اجرا رساندیم.

این مسئول به سه ضلع موفقیت در کنکور اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مسئولان و اولیا باید در این زمینه تلاشی مضاعف داشته باشند که ما با هماهنگی دو حوزه سعی داریم با تشکیل جلسات مستمر با مراکز علمی و دانشگاهی به سمتی پیش برویم تا ظرفیت پذیرش و افزایش رشته‌ها را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ابراز داشت: در ارتقای شاخص استان در کنکور سراسری اقدام به راه‌اندازی قطب‌های آموزش و همچنین استفاده از معلمان مجرب در پایه‌های سوم نظری و پیش دانشگاهی کردیم به طوری که در تلاش هستیم از 3 هزار و 800 معلم و مجموعه دست‌اندرکار در کسب موفقیت اخیر کنکور در شاخص زیر هزار و 100 تجلیل داشته باشیم.

محمود‌زاده تاکید کرد: ما در تغییر و افزایش رشته‌ها، تعیین رشته محلی، قطب‌بندی و پذیرش بومی با برخی مشکلات مواجه هستیم که در نشست مشترک با روسای دانشگاه‌ها سعی کردیم هم تعداد رشته‌ها و هم پذیرش در دوره روزانه را ارتقا دهیم و در کنار آن به توسعه واحدهای پیام نور و مراکز غیر انتفاعی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه گرایش به انتخاب رشته‌های بومی در نزد دانش‌آموزان بسیار بالاتر است، گفت: اگر امروز استان‌های یزد، مازندران و سمنان رتبه‌های اول تا سوم را دارند به خاطر کار مستمر چندین ساله و حمایت‌های خیرین و بخش‌های غیر‌دولتی است که توانسته‌اند رتبه و جایگاه خود را حفظ کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: ما در دو سال اخیر در کنار راه‌اندازی 59 قطب آموزشی به ویژه در مناطق محروم سعی کردیم سرمایه‌گذاری‌هایی را نیز در ارتقای آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان به وجود آوریم که امیدواریم در سال‌های آینده جایگاه استان به تک رقمی برسد.

محمودزاده اذعان داشت: در این استان توانایی این امر وجود دارد که در دو سال آینده بتوانیم رتبه هفتم را در کنکور با تلاش دانش‌آموزان و اولیا به دست آوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود پیشنهاد داد تا در کنار تجلیل از معلمان، مدیران و دانش‌آموزان در رتبه‌های زیر 100 و هزار بتوانیم پذیرش رشته‌های بومی و تعداد این رشته‌ها را افزایش داده و همچنین در توسعه قطب‌های آموزشی به یک موفقیت مطلوب برسیم.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول