اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان:

تحکیم کانون خانواده نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: تحکیم کانون خانواده و کاهش آسیب‌های خانواده نقش مؤثری در کاهش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی دارد.

تحکیم کانون خانواده نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، رجبعلی شیخ‌زاده عصر امروز در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده به نقش و جایگاه خانواده به عنوان نهاد اصلی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: تحکیم کانون خانواده و کاهش آسیب‌های خانواده نقش مؤثری در کاهش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی دارد و در این بین حضور پررنگ والدین در کنار فرزندان نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های خانواده خواهد داشت.

وی افزود: خانواده هسته اساسی جامعه و یکی از نهادهایی است که در طول زمان سیر تکاملی دارد.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: تمامی افراد جامعه در کانون گرم خانواده رشد و نمو پیدا می‌کنند و خانواده منشأ رشد و بالندگی افراد اجتماع است.

شیخ‌زاده بیان داشت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تحکیم بنیان خانواده، فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی در این راستا در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به طرح غربالگری سلامت بانوان شاغل و اجرای طرح سه ساعت ورزش در هفته برای بانوان اشاره کرد.

وی همچنین از تعطیلی مادران شاغل دارای فرزند زیر هفت سال و مادرانی که فرزند دبستانی دارند در روزهای پنجشنبه خبر داد و گفت: اجرای این طرح در دستگاه‌های دولتی بر اساس شرایط کاری دستگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری سیستان‌وبلوچستان نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: دولت در راستای حمایت از بانوان شاغل با هدف تسهیل رسیدگی به امور خانواده و فرزندان آنان قوانینی را مصوب کرده که تعطیلی روز پنج‌شنبه مادران شاغل دارای فرزند زیر هفت سال و فرزند دبستانی از آن جمله است.

لیلا کدخدایی افزود: پرداخت هزینه عائله‌مندی کارمندان زن مجرد و افزایش کمک هزینه مهدکودک‌ها به میزان 500 هزار ریال به ازای هر فرزند زیر شش سال از دیگر مصوبات دولت در راستای حمایت از مادران شاغل است.

در این جلسه هر یک از مسئولان دستگاه‌های اجرایی به بررسی موانع و مشکلات موجود در اجرای این مصوبات پرداختند.

انتهای پیام/75002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول