اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌شهر:

پیشگیری به موقع از آسیب‌های اجتماعی ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان شاهین‌شهر گفت: صعودها و سقوط‌‌های افراد در حماسه کربلا برترین سند آموزشی برای والدین در زمینه پیشگیری به موقع از آسیب‌های اجتماعی است و ابعاد تربیتی گوناگونی را برای تمام انسان‌ها روشن می‌کند.

پیشگیری به موقع از آسیب‌های اجتماعی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان در سمینار جوانان و آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه انسان گل سر سبد تمام مخلوقات هستی است، اظهار کرد: آدمی می‌تواند به تمام اهدافش دست پیدا کند، اما لازمه این امر انتخاب راه درست و گام‌نهادن در مسیر کرامت‌های انسانی است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: سقوط  و صعود هر انسان به دست خود اوست و تغییر شرایط نیز با توجه اهداف نهایی انسان امری ممکن است.

امام جمعه شاهین‌شهر تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم باب تربیتی را برای انسان گشوده و به وی یاد داده که چگونه برای زندگی خود برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: از جمله موارد تربیتی بیان شده در قرآن این است که حقوق همدیگر را رعایت کنید و فلسفه بندگی را به جای آورید که این دو نکته می‌تواند چراغ راه هدایت ما قرار گیرد.

ملکیان با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک محرم‌الحرام اذعان داشت: نکته مهمی که می‌توان از کربلا آموخت این است که در این صحنه آزمایش عده‌ای صعود و برخی نیز سقوط کردند که این صعودها و موفقیت‌ها در روز عاشورا ابعاد تربیتی گوناگونی را برای همه انسان‌ها از جمله والدین و فرزندان روشن می‌کند.

انتهای پیام/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول