اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سردشت تاکید کرد

ایمن‌سازی جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی

خبرگزاری فارس: فرماندار سردشت گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید جوانان را در برابر این آسیب‌ها ایمن‌سازی کنیم.

ایمن‌سازی جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سردشت، ذبیح‌الله کاظمی صبح امروز در نخستین همایش آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن که در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سردشت برگزار شد، اظهار داشت: از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در سردشت ابتلا به اعتیاد و مشروبات الکلی است که برای جلوگیری از این موضوع به طور جدی وارد کار شده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف قرص‌های روان‌گردان، تصریح کرد: گرایش به سوی مواد مخدر صنعتی یکی از موضوعات و محورهایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود چرا که به دلیل ارزان‌تر بودن این نوع مواد مخدر گرایش به سوی مواد مخدر صنعتی روزبه‌روز در حال افزایش است.

کاظمی با اشاره به عواقب مصرف مواد مخدر افزود: مصرف مواد مخدر نه تنها سبب وارد شدن آسیب اجتماعی به افراد و خانواده فرد می‌شود بلکه صدمات جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه هزینه‌کرد برای پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر به مراتب کمتر از هزینه برای درمان فرد معتاد است، گفت: لازم است تا اعتبارات حوزه پیشگیری از مواد مخدر افزایش یابد.

فرماندار سردشت همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را در این زمینه خواستار شد و ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی، مراکز درمانی، نیروی انتظامی و نهادهای فرهنگی می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

وی با اشاره به قاچاق مواد مخدر از سایر کشورها، متذکر شد: قاچاق مواد مخدر از سوی سایر کشورها به صورت هدفمند انجام می‌شود و لازم است تا جوانان را با چنین حیله‌هایی آشنا کنیم.

کاظمی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی غرب نیز به این مسائل دامن می‌زند، اذعان داشت: ایمن‌سازی جوانان در برابر این آسیب‌ها می‌تواند گام بزرگی در راستای مبارزه با قاچاق ایفا کند.

انتهای پیام/61001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول