اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان:

همایش نقش سمن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: بزودی همایش نقش سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی با هدف استفاده از توان و ظرفیت‌های بالقوه این سازمان‌ها در استان برگزار می‌شود.

همایش نقش سمن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از پایگاه خبری روابط عمومی استانداری کردستان، سید محمدعطا رحمانی‌آبیدر در نشست هماهنگی برگزاری همایش نقش سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی در کردستان اظهار داشت: امروزه توجه به معیارها و زیرساخت‌های اجتماعی به عنوان ارکان اصلی توسعه در جوامع بشری محسوب می‌شود و هر جامعه‌ای که بتواند ارزش‌های بنیادین اجتماعی را تقویت و نهادینه کند قطعاً روند پیشرفت و تعالی خود را تسریع می‌بخشد.

وی افزود: ارتباط نزدیک و همسوی جامعه با سازمان‌های مردم نهاد موجب شده تا هرگاه این نهادهای مردمی وارد عرصه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی می‌شوند نتایج قابل توجهی در کاهش معضلات و یا ارتقای شاخص‌ها و مبانی اجتماعی به‌وجود آید.

رحمانی‌آبیدر ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد استان در چند سال اخیر همواره یکی از موفق‌ترین سمن‌های کشور محسوب می‌شوند و جایگاه مردمی ویژه‌ای در جامعه دارند که براین اساس باید از این توانمندی‌ها در آگاه‌سازی جامعه برای حرکت به سمت ریشه‌کنی و کاهش معضلات اجتماعی استفاده کنیم.

وی تعامل و همراهی سازمان‌های مردم نهاد با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان را عامل مهمی در کاهش میزان جرائم در جامعه ذکر کرد و افزود: همه ما به‌ویژه خیرین باید با حمایت از خانواده‌های زندانیان زمینه سالم‌سازی روح و روان زندانیان و خانواده‌های آنها را مهیا کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان در ادامه بر حمایت و پذیرش مجدد زندانیان آزاد شده از سوی جامعه و خانواده‌های خود تأکید کرد.

رحمانی‌آبیدر وجود باورها و ارزش‌های معنوی انسانی و اسلامی در بین مردم استان را بی‌نظیر دانست و بر استفاده از این ظرفیت‌ها در حل مشکلات اجتماعی تأکید کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری در پایان تدوین مهندسی فرهنگی و اجتماعی برای حل نارسایی‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد.

انتهای‌پیام/79001/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول