اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندهی انتظامی استان بوشهر:

اعتیاد در صدر آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: بیکاری و اعتیاد عامل بروز بیشتر آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه بوده و اعتیاد در صدر آسیب‌ها است.

اعتیاد در صدر آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا خضری در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی از نگاه پلیس در بوشهر اظهار داشت: در ساختار جامعه امروزه آسیب‌ها و معضلاتی وارد آمده است که باید در راستای کاهش و برطرف کردن این آسیب‌ها اقدامات و مطالعات میدانی انجام شود و راهکارهای لازم ارائه گردد.

وی مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان را طلاق، اعتیاد، تکدی‌گری، خشونت‌های فامیلی و خانوادگی، سرقت و ازدواج در سنین بالا دانست و تصریح کرد: بحث طلاق و اعتیاد در استان نسبت به سایر آسیب‌های اجتماعی بیشتر است که در این راستا باید برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پیشگیرانه بیشتر و گسترده‌تری توسط نهادهای فرهنگی انجام شود. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر یادآور شد: با توجه به توسعه صنعتی و شهرنشینی جوامع اما یک نوع آسیب‌های اجتماعی جدیدی وارد عرصه اجتماع شده است که نتایج این آسیب‌های اجتماعی در خانواده‌ها نیز مخرب واقع شده‌اند و این مهم مربوط به تمامی جوامع می‌شود.

خضری ادامه داد: هر چقدر توسعه صنعتی و شهرنشینی افزایش می‌یابد به همان میزان در سطح جامعه آسیب‌های اجتماعی پدیدار می‌شود که باید عوامل بروز این معضلات شناسایی و در ارتباط با بر‌طرف کردن آنها از سطح اجتماع بررسی و تلاش جدی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه برخی از روش‌ها و رسوم فرهنگی اشتباه غربی امروزه در جامعه سبب بروز آسیب‌های اجتماعی شده است، افزود: عامل اصلی گسترش این فرهنگ‌های اشتباه در اجتماع امروزی ماهواره‌ها، فضاهای مجازی و رسانه‌های خارجی است.

معاون اجتماعی پلیس بوشهر نهادینه‌شدن فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه مهم عنوان کرد و افزود: یکی از راه‌های تبیین و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب توجه به فریضه واجب امر به معرف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/66006/ق/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول