اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور ‌

افزایش معلومات منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار راور گفت: افزایش معلومات عمومی جامعه به ویژه در قشر جوان باید به گونه‌ای باشد که آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

افزایش معلومات منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

محمد‌رضا شریفی امروز در حاشیه بازدید از کتابخانه‌های عمومی راور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ایجاد فضای مناسب برای حضور جوانان در کتابخانه‌ها را با هدف مطالعه مفید و ضروری دانست و اظهار داشت‌: افزایش معلومات عمومی جامعه به ویژه در قشر جوان باید به گونه‌ای باشد که آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

وی بیان کرد: افزایش معلومات عمومی باید معنویت جامعه را ارتقا‌ بخشد و این موضوع تنها با تلاش بیشتر بر ایجاد جاذبه در کتابخانه‌ها و نهادینه ساختن فرهنگ مطالعه امکان‌پذیر است.

شریفی با تقدیر از کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهرستان بر برگزاری نشست‌های مذهبی‌، علمی و ادبی با هدف ارتقای فرهنگ جامعه تأکید کرد. 

وی علاوه بر توجه به کیفیت کتب‌، توسعه تعداد کتابخانه‌ها در شهرستان را بر اساس میزان نیاز‌سنجی و دسترسی آسان افراد به کتاب را اقدامی مؤثر در ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه مطرح کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در جمع کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهرستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد اشاعه گسترش و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور گفت: هفته کتاب فرصت مناسبی برای تشویق عموم به ویژه در سوق دادن آنان به سمت فرهنگ مطالعه است.

فرماندار راور اذعان کرد: باید با برنامه‌ریزی و اقدام لازم علاوه بر تقویت بنیه علمی و آموزشی دانش‌آموزان در راستای تقویت روح و ایمان جوانان نیز تلاش کرد.

زهرا منوجهری رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان راور نیز در این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تعداد کل کتابخانه‌های شهرستان را چهار باب نهادی و دو باب ‌مشارکتی با بیش از 62‌ هزار جلد کتاب دینی و مذهبی‌، علمی‌، ادبی‌، تاریخی و ... و عضویت فعال بالغ بر 3 هزار و 500 عضو بیان کرد.

وی با ارائه گزارش اجمالی از عملکرد به بیان برنامه‌های هفته کتاب از جمله عضویت رایگان و ایجاد ایستگاه‌های مطالعه و نقاشی ویژه دانش‌آموزان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید پرداخت‌.

انتهای پیام/80012/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول