اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

استخدام 241 مددجوی زیرپوشش بهزیستی اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اداره کل بهزیستی اردبیل زمینه جذب و استخدام 241 نفر از معلولان زیرپوشش این نهاد را فراهم کرده است.

استخدام 241 مددجوی زیرپوشش بهزیستی اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اردبیل، رویا احمدیان در نشستی با فرماندار خلخال اظهار داشت: با توجه به اینکه سه درصد از جذب نیروی انسانی ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به اشتغال مددجویان زیرپوشش و معلولان اختصاص دارد اداره کل بهزیستی استان با فراهم کردن زمینه جذب و استخدام 241 نفر از معلولان زیرپوشش توانسته به بخشی از اهداف قانون توسعه و اشتغال معلولان دست یابد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: با اینکه در این بخش نتوانسته‌ایم به 100 درصد اهداف طرح دست یابیم ولی با این حال در استخدام معلولان توسط ادارات و رعایت اختصاص سه درصد از کل جذب نیروی انسانی در ادارات استان از بین معلولان، امسال بهتر از سال‌های گذشته عمل کرده‌ایم.

احمدیان افزود: با هدف جذب معلولان در بخش خصوصی، ترغیب و حمایت از کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی با پرداخت حق بیمه معلولان از سوی این سازمان از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره کل می‌باشد.

وی در ادامه خواستار طرح این بحث در شورای اشتغال استان و شهرستان‌ها برای تشویق کارفرمایان بخش خصوصی به جذب معلولان بیکار شد.

این مسئول بیان داشت: در بحث بیمه زنان سرپرست خانوار نیز هم‌اکنون حق بیمه یک هزار و 64 نفر از این افراد توسط اداره کل بهزیستی استان پرداخت می‌شود که با رسیدن به مرحله بازنشستگی و یا از کار افتادگی این افراد خودکفا و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج خواهند شد.

احمدیان همچنین بر اجرای طرح مناسب‌سازی اماکن و ساختمان‌های دولتی و عمومی تاکید کرد و افزود: طرح مناسب‌سازی در تمام پروژه‌های عمرانی، دولتی و تخصصی باید لحاظ شده و نظارت دقیقی بر این امر صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان خلخال نیز با اشاره به آمار بالای زنان سرپرست خانوار در شهرستان خلخال، ابراز داشت: ایجاد اشتغال پایدار برای این افراد آنها را از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی موجود مصون خواهد داشت.

هوشنگ محمدی با اعلام آمادگی فرمانداری برای ارائه تسهیلات بانکی کم بهره از محل اعتبارات تسهیلاتی کمیته توسعه کشاورزی شهرستان، بر لزوم ارائه آمار دقیق جمعیت زنان سرپرست خانوار روستایی از سوی بهزیستی برای فراهم کردن زمینه اشتغال این افراد تاکید کرد.

وی اظهار داشت: ترویج دامداری و فرش دستباف در بین زنان سرپرست خانوار روستایی شهرستان خلخال و پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره به این افراد از جمله راهکارهای مناسب در ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار روستایی است

همچنین مدیر‌کل بهزیستی استان اردبیل از مرکز نگهداری معلولان ذهنی و توانبخشی ثامن الائمه شهرستان بازدید کرد.

رویا احمدیان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: 16 هزار 996 نفر از معلولان استان زیرپوشش خدمات توانبخشی قرار دارند و از حمایت‌های بیمه‌ای، معیشتی، پیشگیری، درمانی و توانبخشی، خدمات درمانی و روانی، تحصیلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، فرهنگی و ورزشی برخوردار هستند.

این مسئول از فعالیت 27 مرکز نگهداری روزانه و شبانه معلولان در استان اردبیل خبر داد و گفت: این مراکز در هشت محور اصلی برای معلولان و توان‌خواهان ارائه خدمات می‌کند.

وی با تاکید بر انجام مشاوره‌های ژنتیک قبل از ازدواج و توجه به امر پیشگیری در معلولیت‌ها، ابراز داشت: مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی استان آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در این خصوص به زوج‌‌های جوان است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل کسب مدال توسط معلولان استان در مسابقات پار‌المپیک،‌ رقابت‌های جهانی و کشوری را نشان از توانمندی این افراد دانست و خاطرنشان کرد: این مهم ضرورت حمایت از معلولان را دو چندان کرده است.

پرویز مصطفایی رئیس اداره بهزیستی شهرستان خلخال نیز اظهار داشت: مداخله بهزیستی در امر جلوگیری از طلاق، فعالیت دو مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان ذهنی به صورت روزانه و شبانه، بیمه زنان سرپرست خانوار به منظور توانمند شدن، حمایت از مشاغل خانگی، بیمه زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری از جمله خدمات قابل توجه در بهزیستی شهرستان خلخال است.

انتهای پیام/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول