اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خبر داد

ثبت 110 هزار معلول در سامانه بهزیستی اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از 200 هزار نفر معلول در سطح استان اصفهان وجود دارند که اطلاعات 110 هزار نفر از این افراد در سامانه بهزیستی اصفهان ثبت شده است.

ثبت 110 هزار معلول در سامانه بهزیستی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود محمد‌زاده ظهر امروز در جمع اعضای انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اظهار کرد: درصد بالایی از معلولان آسیب نخاعی موجود در سطح جامعه بر اثر حادثه و تصادف دچار عارضه‌های نخاعی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه واقعیت این است که در حال حاضر قشر معلول در سطح جامعه دیده نمی‌شود، ادامه داد: معلولان در سطح شهر باید از امکانات زیر‌ساختی برای رفت و آمد و تردد خود برخوردار باشند اما هم‌اکنون امکانات حمل و نقلی معلولان در سطح شهر‌ها وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری مکلف به ایجاد زیر‌ساخت‌های حمل و نقلی برای معلولان در سطح شهر است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 200 هزار نفر معلول در سطح استان اصفهان وجود دارند که اطلاعات 110 هزار نفر از این افراد در سامانه بهزیستی اصفهان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مبلمان شهری در سطح جامعه دارای نواقص و مشکلات بسیاری است، اضافه کرد: فقدان حضور معلولان در سطح شهر و جامعه نیز ناشی از بی‌توجهی مسئولان نسبت به وضعیت مبلمان شهری است زیرا معلولان در زمان استفاده از امکانات عمومی شهر با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

محمد‌زاده با اشاره به اینکه مجموعه بهزیستی به میزان توان خود در راستای حمایت از معلولان اقدامات لازم را انجام می‌دهد، تاکید کرد: مسئولان باید نسبت به مشکلات معلولان در سطح جامعه واقع‌بین باشند و دولت و مسئولان باید با اختصاص اعتبارات لازم به نیاز واقعی معلولان در سطح جامعه توجه کنند.

انتهای پیام/2301/ت/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول