اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی سیستان‌و‌بلوچستان:

اشتغال موضوعی مهم برای جامعه هدف سازمان بهزیستی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی سیستان‌و‌بلوچستان گفت:‌ موضوع اشتغال یکی از بحث‌های مهم برای سازمان بهزیستی به‌ویژه در ارتباط با جامعه هدف‌ است.

اشتغال موضوعی مهم برای جامعه هدف سازمان بهزیستی است

محمد‌رضا سراوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در مورد اهمیت موضوع اشتغال برای سازمان‌های حمایتی اظهار داشت: موضوع اشتغال در حوزه‌های اجتماعی و در بخش توانبخشی یکی از بحث‌های مهم برای سازمان بهزیستی به‌ویژه در ارتباط با جامعه هدف‌ است.

وی اشتغال را یک ضرورت برای مددجویان مراجعه کننده به بهزیستی دانست و افزود: تصور بر این است که مدد‌جویانی که به سیستم مراجعه می‌کنند، باید درمان شوند و سپس از سیستم‌ خارج شوند و در اینجا موضوع اشتغال به عنوان مکملی برای این موضوع به حساب می‌آید.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان‌‌وبلوچستان عنوان کرد: میزان تسهیلات قرض‌الحسنه امسال در ارتباط با ایجاد اشتغال، هشت هزار میلیارد تومان است.

سراوانی ادامه داد: در سال‌های گذشته و امسال نیز تسهیلات قرض‌الحسنه در ارتباط با ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده و این تسهیلات به مددجویان واگذار شده ‌و این روند ادامه می‌یابد.

وی اعطای تسهیلات به مددجویان را منوط به ارائه آموزش‌های لازم عنوان کرد و گفت: از این تسهیلات در ارتباط با توانمند‌سازی مددجویان استفاده شده هر چند که سلسله کارگاه‌های حمایتی با مدیریت بخش خصوصی در سازمان وجود دارند که ضمن ارائه آموزش‌های مربوطه به مددجویان، گواهینامه‌های پایان دوره را در قالب سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای نیز ارائه خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی سیستان‌وبلوچستان در مورد اشتغال به‌کار مدد‌جویانی که دوره‌های تخصصی اشتغال را طی کرده‌اند، تصریح کرد: عده‌ای از این افراد در کارگاه‌های خصوصی که به آن اشاره شد مشغول به فعالیت شده و تعدادی‌ هم در منزل و یا از طریق کارگاه‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، ایجاد اشتغال در استان سیستان‌وبلوچستان به عنوان جوان‌ترین استان کشور دغدغه‌های فراوانی برای مسئولان استان ایجاد کرده که همواره در کارگروه‌های مختلف به اهمیت و ضرورت توجه به آن اشاره می‌شود.

بخشی از ایجاد اشتغال مربوط به سازمان‌های حمایتی بوده که به دلیل دشوار بودن شرایط آموزش، هدایت و ایجاد اشتغال، در اولویت قرار گرفته‌اند که در این راستا امسال اداره کل بهزیستی استان به میزان یک‌هزار و 200 نفر تعهد ایجاد اشتغال داشته که تاکنون افزون بر 77 درصد از این تعهد را محقق ساخته است.

انتهای‌پیام/75002/م/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول