اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری خراسان‌رضوی خبر داد

تشکیل کارگروهی مشترک با بهزیستی در زمینه معتادان بهبود یافته

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی از تشکیل کارگروهی مشترک با اداره کل بهزیستی استان در راستای کاهش اعتیاد و حمایت از معتادان بهبود یافته خبر داد.

تشکیل کارگروهی مشترک با بهزیستی در زمینه معتادان بهبود یافته

امیر مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: یکی از اهداف پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری خراسان‌رضوی؛ اصلاح و تربیت است.

وی با اشاره به اقدامات در دست اجرا تصریح کرد: با بهزیستی و تشکیلات دیگر مذاکراتی انجام شده است که اگر امکان داشته باشد سوءپیشینه‌های افراد معتاد زندانی شده به‌‌گونه‌ای هماهنگ شود تا زمینه بازگشت این افراد به زندگی عادی فراهم شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی با بیان اینکه معتادان بهبود یافته شده نیاز به حمایت جامعه دارند، خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی نیز به نوبه خود آمادگی خود را اعلام می‌کند تا زمینه بازگشت این افراد به زندگی را فراهم کند.

مرتضوی با تاکید بر لزوم ایجاد تغییر در جامعه اذعان کرد: باید نگاه افراد جامعه به مقوله اعتیاد از شکل جرم به شکل بیماری دربیاید تا افراد معتاد بتوانند بعد از پاک شدن به زندگی عادی و جامعه بازگردند.

وی با بیان اینکه بین بهزیستی و دادگستری در زمینه کاهش آسیب‌های معتادان تعاملات مطلوبی برقرار است، اذعان کرد: در این زمینه تعاملات دوسویه میان دادگستری و بهزیستی برقرار است و بنا بر تشکیل کارگروهی در این زمینه است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی ادامه داد: امید می‌رود با تمهیدات در نظر گرفته شده که به زودی اجرایی می‌شود مشکلات این قشر کمتر شود.

مرتضوی تاکید کرد: نه تنها در مورد معتادان بلکه در مورد تمامی مجرمان دیگر وقتی فرد مجازات خود را تحمل کرده و به دامان اجتماع بازمی‌گردد نباید به دیده سابق به وی نگاه کرد تا بتوان مشکلات آنها را حل کرد.

انتهای پیام/70010/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول