اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

گفتمان انقلاب ارزش‌ها را در دانشگاه‌ها متجلی ساخته است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: گفتمان اصیل انقلاب که محوریت آن حفظ اصول و ارزش‌های دینی و مکتبی است سبب شده تا در دانشگاه‌ها فضای معنوی و انگیزه ایمانی به وجود آید.

گفتمان انقلاب ارزش‌ها را در دانشگاه‌ها متجلی ساخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد مولایی صبح امروز در همایش تبیین اهداف وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت:‌ سیاست‌گذاری فرهنگی ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن نظام پهلوی به سمتی حرکت کرد تا دین و علم با هم تلفیق پیدا کرده و اخلاق و معنویت جای ارزش‌های مادی و ظاهری را در دنیا بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در ترویج فرهنگ غرب عده‌ای کوشیدند در دانشگاه‌ها فضای غرب‌زدگی حاکم باشد، خاطرنشان کرد: ما بر اساس دو بال علم و عمل توانستیم نگاه‌ها را به سمتی سوق دهیم تا آلودگی‌های ظاهری و دنیوی پاک شده و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و ارزشمندی‌ها با تکیه بر توانمندی جوانان و نوجوانان وارد عرصه علمی و اجتماعی شود.

استاد دانشگاه‌های اردبیل یادآور شد: در همین زمینه شاهد وحدت حوزه و دانشگاه و تقارن علم و عمل و بیان ارزش‌ها در حصول نتایج عظیمی بودیم که اقتدار علمی را بیش از گذشته نمایان کرد.

مولایی گفت:‌ در اقتدار علمی امروز کشور قطعاً نقش مجاهدان عرصه علم و دین نظیر شهید مفتح نمایان است چرا که وجود چنین شخصیت‌هایی سبب شد تا عناصر ارزشی ترویج یافته و توطئه دشمنان خنثی شود.

وی رعایت و حفظ اصول مشترک در دستیابی به جایگاه ارزشمند علمی و تحقیقی را یادآور شد و بیان داشت: هر چند توجه به معاش و چیزهای مادی نیز بخشی از هدف‌گذاری‌ها بوده اما اساس و بنیان حرکت‌ها دین‌مداری و ارزش‌مداری است که در حقیقت خدامحوری و اعتلای مبانی معرفتی را زمینه‌ساز شده است.

این استاد دانشگاه‌های اردبیل افزود: اگر امام راحل (ره) بحث همگرایی و همسویی دانشگاه‌ها با حوزه‌های علمیه را مطرح کردند در حقیقت هدفشان تحول بشر بر اساس اصول معنوی و مدل اسلامی ـ دینی بوده تا در تمام زمینه‌ها با اجتناب از غرب‌زدگی با ایده انقلابی به سمت تحول واقعی حرکت کنیم.

مولایی مدل وحدت حوزه و دانشگاه را مدل کار‌آمد در همسویی اهداف و حقایق علمی، ارزشی و اجتماعی توصیف کرد و گفت: ما با دو بال تحصیل علم و تهذیب اخلاق می‌توانیم پویا‌تر از هر زمان دیگر گفتمان اصیل‌مان را به نمایش بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود یکی از ضروریت‌های همگرایی و وحدت حوزه و دانشگاه را بر‌آورده کردن انتظارات و احیای برخی اصول کار‌آمد اعلام کرد و اذعان داشت: دغدغه‌ای که امروز همه ما را به چالش کشانده است اینکه نباید نهضت ترجمه در دانشگاه‌ها زمینه انحراف و انحطاط محیط‌‌های علمی و دانشگاهی را فراهم بیاورد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول