اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب شکست دشمن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیجار گفت: حوزه و دانشگاه دو نهاد ارزشمند هستند که وحدت آنها موجب هراس و شکست دشمن خواهد شد.

وحدت حوزه و دانشگاه موجب شکست دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار حجت‌الاسلام علی مرادی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه پیام نور بیجار با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی که در نظام اسلامی علم و دین پا به پا حرکت کنند نه این که بطور حتم باید تخصص‌های حوزه‌ای در دانشگاه و تخصص‌های دانشگاهی در حوزه دنبال شود بلکه باید حوزه و دانشگاه به هم وصل باشند و با یکدیگر همکاری کنند و دو شعبه از یک مؤسسه علم و دین را تشکیل دهند.

امام جمعه بیجار ضمن اشاره به تلاش‌های حضرت امام (ره) و شهید مطهری و شهید مفتح در راستای وحدت حوزه و دانشگاه، پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت 30 ساله انقلاب را در عرصه‌های مختلف، ثمره این وحدت دانسته و افزایش این وحدت را از ملزومات در جامعه خواند.

وی افزود: در دهه‌های اخیر دانشجویان و حوزوی ان از نظر فکری به هم نزدیک شده و این در سایه انقلاب شکوهمند اسلام و رهنودهای رهبری و تلاش حوزه و دانشگاهیان است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که دانش و فن‌آوری را از دست دهد مورد هجوم دشمنان قرار می‌گیرد، بر این اساس هم دانشگاه و حوزه هر کدام در مسیر افزایش علم و دانش  باید تلاش کنند.

مرادی بیان کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد ارزشمند هستند که وحدت آنها موجب هراس و شکست دشمن خواهد شد.

وی تصریح کرد:ما باید نیروی انسانی را در جامعه از لحاظ معنویات و علم و دانش تقویت کنیم و جامعه‌ای که از این مهم برخوردار باشد بر تمام دنیا سیطره خواهد داشت.

امام جمعه بیجار همچنین افزود:  جامعه‌ای زنده و پویا خواهد بود که در کنار علم به تقویت نیروی ایمانی نیز بپردازد تا دشمنان از حراس این تقویت بنیادی جرات هیچ گونه اقدام را نداشته باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور بیجار نیز در این مراسم گفت: مبحث حوزه و دانشگاه نه یک کلاس بلکه یک ضرورت و واقعیت است که باید صورت بگیرد و گرنه در رسیدن به هدف متعالی جامعه دچار مشکل خواهد شد.

احدنژاد همچنین افزود هم دانشگاه و هم حوزه در تعامل با هم موفق خواهند شد و یکی بدون وجود دیگری نمی‌تواند جتمعه و بشریت را در پیشبرد اهداف متعالی کمک کند.

انتهای پیام/79001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول