اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله بهشتی:

حوزه و دانشگاه به صورت کامل یکدیگر را درک کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه قم‌ گفت: باید به جایی برسیم که حوزه و دانشگاه به صورت کامل یکدیگر را درک کرده و وحدت یکپارچه بین این دو نهاد محقق شود.

حوزه و دانشگاه به صورت کامل یکدیگر را درک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله احمد بهشتی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه قم ‌بیان کرد: این حدیث بزرگی که می‌فرماید «اُطلِبُوا العِلمِ مِنَ المَهدِ اِلَی اللَّحد» یا شعر «ز گهواره تا گور دانش بجوی» فردوسی که از همین حدیث پیامبر اکرم(ص) گرفته شده است،‌ اهمیت علم را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: البته علم به تنهایی کارساز نیست و باید این تعلیم و تعلم با تحقیق و تحقق همراه شود، یعنی در اصل باید علم خود را که به وسیله تحقیق به دست می‌آوریم،‌ محقق و عملی کنیم.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه ‌بیان کرد: در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه باید به جایی برسیم که این دو نهاد مقدس به طور کامل همدیگر را درک کرده و در راستای تولید علم و پیشرفت جامعه اسلامی ایران گام بردارند.

بهشتی اذعان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر این بود که این دو نهاد از لحاظ اخلاقی،‌ سیستمی و محتوا بتوانند هر چه بیشتر به هم نزدیک شده و به سوی هدف واحدی گام بردارند.

تشییع شهدا در دانشگاه یک موفقیت است

وی از تشییع و خاک‌سپاری شهدای گمنام در دانشگاه قم به ‌عنوان یک موفقیت یاد کرد و ابراز داشت: شهدا در تمام زمینه‌ها الها‌م‌بخش هستند، و شهید مطهری می‌گفت «خون شهید در پیکر جامعه جریان دارد».

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: این جمله شهید مطهری به این معنا است که وقتی خون شهیدی در جامعه‌ای که مرده و یا بی‌رمق است ‌جریان پیدا کند،‌ این جامعه زنده می‌شود.

بهشتی اضافه کرد: ما نسبت به شهدا دین زیادی بر عهده داریم،‌ نه تنها به مقام شهدا،‌ بلکه ما به خون و نام و تربت شهدا نیز دین داریم و باید نسبت به ادای این دین بکوشیم.

انتهای پیام/2258/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول