اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه کرمان:

حوزه و دانشگاه نیاز اساسی به هم دارند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه کرمان گفت: امروز ارتباط بین دانشجو و طلاب به گونه‌ای است که هر دو قشر نیاز به یکدیگر را اساسی و کلیدی می‌دانند.

حوزه و دانشگاه نیاز اساسی به هم دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی پیش از ظهر امروز در آیین یادواره 16 شهید روحانی و دانشجو در سیرجان شهید مفتح را مصداق بارز آیات قران کریم خواند که علم همراه با تهذیب برای اسلام ضرورت دارد و اظهار داشت: روز شهادت شهید روز وحدت حوزه و دانشگاه است تا بر اهمیت این اتحاد در اسلام و نظام اسلامی تأکید شود.

وی افزود: طاغوت از وحدت طلاب و دانشجویان هراس داشت، لذا می‌بینیم در پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس هم دانشجویان و هم روحانیان به شهادت رسیدند و امروز این ارتباط به گونه‌ای است که هر دو قشر نیاز به یکدیگر را اساسی و کلیدی می‌دانند.

مدیر حوزه علمیه کرمان از امکان تحصیل دانشجویان در حوزه‌های علمیه و طلاب در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: طلابی که سطح دو را به اتمام برساند، می‌تواند پس از شرکت در کنکور دانشگاه‌ها وارد مراکز دانشگاهی شود و دانشجویان نیز در هر ترمی می‌توانند در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل شوند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان نیز گفت: حوزه و دانشگاه دو سنگر مهم جامعه است که با تبلور و نشاط آنان معارف علوم دینی و علوم دانشگاهی شکوفا و ظرفیت‌های پایان‌‌ناپذیر دانش و دین به ظهور می‌رسد و توانمندی‌های شگفت دانش و دین هویدا می‌شود.

وی افزود: دو عرصه دانشگاه و حوزه دست‌مایه ارتقاء و پیشرفت است و امروز دشمنان ما همانند طاغوت می‌خواهند بین حوزه و دانشگاه تفرقه باشد و با وحدت این دو قشر نتوانسته‌اند به مقاصد شوم خود برسند.

انتهای پیام/80015/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول