اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه میامی خواستار شد

اجرای راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه توسط اندیشمندان

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان میامی گفت: اندیشمندان و متفکران باید با برگزاری جلسات مشترک راهکارهای عملی برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را اجرایی کنند.

اجرای راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه توسط اندیشمندان

حجت‌الاسلام عیسی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میامی به مناسبت سالروز شهادت شهید مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دو قشر دانشجو و روحانی از آگاهان جامعه هستند و در هدایت افکار عمومی نقش مهمی دارند.

وی افزود: از آنجایی که مشکلات سیاسی و اجتماعی جامعه قبل از هر جایی در دو مکان دانشگاه و حوزه علمیه بروز و ظهور پیدا می‌کند؛ بنابراین باید این دو قشر در رسیدن به هدف و آرمان‌های انقلاب اسلامی با هم هماهنگ باشند.

سلیمانی تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید یک وحدت پایدار و استراتژیک و نه یک وحدت مقطعی، زودگذر و تاکتیکی باشد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه میامی با اشاره به اینکه وحدت به معنای در یک مسیر قرار گرفتن برای رسیدن به یک هدف است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تحقق جامعه مطلوب و ایده‌آل اسلامی و پیشرفته هم‏فکری و تبادل اندیشه روحانیان و دانشگاهیان ضروری است.

سلیمانی تصریح کرد: جدایی حوزه و دانشگاه سالیان زیادی از طرف بیگانگان و بیگانه‌پرستان تبلیغ شده است و به واسطه حضور عوامل داخلی روشن‌فکر‌مآب نتوانسته‌ایم این وحدت را در این دو قشر به صورت کامل عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: اندیشمندان و متفکران حوزه و دانشگاه باید با برگزاری جلسات مشترک بتوانند راهکارهای عملی برای تحقق این وحدت را اجرایی کنند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه میامی گفت: شهید مفتح از همان دوران طاغوت توطئه استعمار را در جدا نگه ‌داشتن حوزه و دانشگاه با تمام وجود درک کرده بود؛ بنابراین تمام همت خود را برای وحدت و انسجام این دو گروه به کار بست.

سلیمانی افزود: ایراد سخنرانی در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها، تأسیس انجمن اسلامی دانش‌آموزان با همکاری شهید بهشتی و نوشتن مقاله در مجله مکتب اسلام از اقدامات این شهید بزرگوار برای رونق وحدت حوزه و دانشگاه‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید مفتح علاوه بر اینکه در حوزه به درجه اجتهاد رسیده بود، در دانشگاه هم موفق به کسب درجه دکتری شده بود و محبوبیت و مقبولیت زیادی در بین طلاب، دانشجویان و دانش‌آموزان داشت.

انتهای پیام/22493/ی 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول