اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان:

اختلاف حوزه و دانشگاه به صلاح کشور نیست

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان با بیان اینکه دشمن منافع خود را در ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه می‌داند، گفت: اختلاف بین حوزه و دانشگاه به صلاح کشور نیست.

اختلاف حوزه و دانشگاه به صلاح کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: اگر قرار باشد به یک تمدن عظیم اسلامی برسیم باید این دو قشر فرهیخته و موثر فرهنگی و اجتماعی را به وصال و وحدت کاربردی برسانیم.

وی با بیان اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه امری شعاری و تشریفاتی نیست، گفت: تنها با توصیه‌های ارشادی نمی‌توان به وحدت حوزه و دانشگاه رسید و در این عرصه باید فعالیت‌های موثری انجام داد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان، موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه را نیازمند توجه جدی‌تر مسئولان دانست و تصریح کرد: باید بررسی کرد که چرا پس از 33 سال از انقلاب اسلامی هنوز به اهداف مورد نظر در دانشگاه‌ها نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به دیدگاه برخی افراد درباره تفاوت اهداف و کارکردهای حوزه و دانشگاه با یکدیگر، ابراز کرد: برای رسیدن به جامعه‌ای پیشرفته و برای بازگشت به هویت اصیل اسلامی و ایرانی و تمدن‌سازی طبق هویت اسلامی و ایرانی باید به وحدت بین حوزه و دانشگاه توجه شود.

مهدوی، وحدت بین این دو نهاد علمی را وحدتی ظاهری ندانست و گفت: باید حوزه و دانشگاه به وحدت محتوایی و ایدئولوژیکی برسند و وحدت این دو نهاد باید هدفمند باشد.

به گفته وی، اگر حوزه و دانشگاه به مقام توحید نظری و عملی برسند، توحید در هدف به این وحدت کمک می‌کند.

این مسئول، پیوند حوزه و دانشگاه در طول تاریخ معاصر ایران را به دلیل داشتن هدف‌های مشترک دانست و بیان کرد: دانشگاه برای موفقیت ایران اسلامی تلاش می‌کند و هدف حوزه نیز حفظ حریم ایران اسلامی است، مانند نهضت ملی شدن صنعت نفت که جلوه‌ای از وحدت حوزه و دانشگاه بود، این دو نهاد ارزشمند می‌توانند با یکدیگر پیوند و اتحاد داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان منافع خود را در وجود اختلاف بین حوزه و دانشگاه می‌دانند، تصریح کرد: هر گاه بین حوزه و دانشگاه اختلاف بود ضربه آن به کشور وارد شد و به نفع دشمنان تمام شد.

مهدوی، هدف از وحدت حوزه و دانشگاه را رسیدن به سعادت کشور نامید و یادآور شد: در طول تاریخ معاصر وحدت حوزه و دانشگاه همواره برکت زیادی برای کشور داشته است.

انتهای پیام/2300/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول