اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته پژوهش

چهلمین اثر تألیفی محمد‌جواد مهری رونمایی شد

خبرگزاری فارس: در هفته پژوهش و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه از چهلمین اثر تألیفی حجت‌الاسلام محمد‌جواد مهری رونمایی شد.

چهلمین اثر تألیفی محمد‌جواد مهری رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، با همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته پژوهش و با حضور آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیر‌کل آموزش و پرورش، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اعضای شورای فرهنگ استان از چهلمین اثر تألیفی حجت‌الا‌سلام محمد‌جواد مهری مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان کرمانشاه رونمایی شد.

این کتاب که مزین به نام «شیدای روح‌الله» است درباره زندگی آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی حاج‌آخوند از شاگردان حضرت امام‌خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی و علامه سید‌محمد حسین طباطبایی است؛ شخصیتی که قریب 50 سال در دوران مبارزات سیاسی برعلیه رژیم پهلوی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی منشأ خیرات و برکات در خطه غرب کشور و نظام اسلامی بوده است.

این تألیف برای نخستین بار با این کیفیت و محتوا درباره چنین شخصیتی نوشته شده است که در هشت فصل تدوین و دارای نکات ارزنده‌ای از سیره علمی و عملی حاج‌آقا مجتبی حاج‌آخوند است که برای عموم ‌خصوصاً نسل جوان و مراکز علمی اعم از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها قابل استفاده و بهره‌برداری است.

همچنین در این کتاب، اسناد خطی از مراجع تقلید حوزه علمیه نجف و قم ارائه شده است که قدمتی 100 ساله دارد و در نوع خود بی‌نظیر است.

نویسنده این کتاب سعی کرده از تمامی بزرگانی که در مسیر زندگی 100 ساله خاندان حاج‌آخوند قرار گرفته ذکری به میان آورد و این نیز زیبایی خاصی به این تألیف بخشیده است.

گفتنی است، محمد‌جواد مهری از شاگردان مراجع تقلید از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله نوری‌همدانی، آیت‌الله سبحان‌تبریزی، آیت‌الله صالحی‌مازندرانی و علامه محمد‌تقی مصباح‌یزدی است که در کنار تحصیل، تبلیغ و تدریس، طی دو دهه اخیر آثار فراوانی را به رشته تحریر درآورده است و در سال 83 به عنوان محقق و پژوهشگر نمونه کشوری انتخاب شده است.

از آثار محمدجواد مهری می‌توان به رسالة‌فی‌الخمس، رسالة‌فی‌الغنا و الموسیقی، کتابنامه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفة سجادیة، ترجمه رسالة‌الحقوق امام‌سجاد (ع)، مجموعه کامل قصه‌های قرآن، گلبرگ مهدوی، نشانه‌های شگفت‌آور آخر‌الزمان، آفتاب شیراز «زندگی احمد‌بن‌موسی شاهچراغ»، خورشید خاوران «زندگی آیت‌الله فاضل تونی»، سرزمین آرزوها، در سرزمین وحی، در کوی عاشقان، شیدای روح‌الله «زندگی‌نامه آیت‌الله حاج‌آخوند»، پروانگان عاشق، احمدبن‌اسحاق قمی در دیار کرمانشاهان، سوغات مرگ، گوهرهای معنوی، فضائل و برکات نماز جمعه و جماعت، فضائل و برکات نماز شب، آثار و برکات روزه‌داری، وصایای امام‌علی (ع) به جهان بشریت، جنگ نرم، راهبردهای دولت عدالت، پناه بی‌پناهان، کریمه اهل‌بیت (ع) را نام برد.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول