اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان نور:

سرانه فضای مطالعه در شهرستان نور پایین است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نور گفت: سرانه فضای مطالعه و عضویت در کتابخانه‌ها به نسبت جمعیت موجود در شهرستان نور پایین است.

سرانه فضای مطالعه در شهرستان نور پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالغدیر مشایخی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور بیان داشت: برای کاهش سن مطالعه و ترغیب و تشویق دیگران به امر کتاب و کتابخوانی و تداوم آن لازم است زمینه هدایت و عضویت دانش‌آموزان ابتدایی به کتابخانه‌ها فراهم شود.

فرماندار نور دلسوزی، همدلی، تعامل و تعهد را حلقه‌های زنجیر فرهنگی و اساسی این حرکت عنوان کرد و افزود: برای مقابله با حربه‌های دشمن و نفوذ فرهنگ مبتذل بیگانه مؤثرترین عمل بالا بردن آگاهی‌های اجتماعی است و اینکه جوان و نوجوان ما بداند و بخواند که در پشت این ظاهر آراسته‌ دشمن چه چهره وحشتناکی وجود دارد خود علاوه بر افزایش میزان مطالعه، ایمن‌سازی جامعه را به دنبال دارد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نور تصریح کرد: سرانه فضای مطالعه و عضویت در کتابخانه‌ها به نسبت جمعیت موجود در شهرستان پایین بوده که این وظیفه‌ همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است که با حمایت و ارائه طرح‌های سازنده پتانسیل‌های مثبت جامعه را به کار گرفته و فرهنگ مطالعه را ارتقاء بخشند.

مشایخی ارائه برنامه‌های تدوین شده جهت همکاری آموزش و پرورش با اداره کتابخانه‌های عمومی، اجرای برنامه‌های متنوع اعم از برگزاری مسابقات حضوری دانش‌آموزان مقاطع مختلف، معرفی رابطان فرهنگی مدارس، تشکیل حلقه‌های مطالعاتی، تدوین برنامه شیوه آموزش مطالعه برای دانش‌آموزان و معلمان، نشست گروه‌های ادبی آموزش و پرورش با اعضای شورای برنامه‌ریزی و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان و همکاری ادارات نهادها و ارگان‌های فرهنگی شهرستان در اجرا و عملیاتی کردن نهضت مطالعه مفید را ضروری دانست.

وی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان خواست تا با غنی‌تر کردن کتابخانه‌ها به کتاب‌های مرجع و تخصصی مورد نیاز افراد تحصیلکرده و دانشجویان زمینه حضور بیشتر افراد را در کتابخانه‌ها فراهم آورند.

فرماندار نور از اهدای 700 متر زمین توسط یک واقف برای احداث کتابخانه ویژه بانوان خبر داد و خواستار پیگیری و اخذ سند و سایر اقدامات از سوی مسئول اداره کتابخانه‌های عمومی نور شد.

انتهای پیام/86023/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول