اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اثری از آیت‌الله مصباح یزدی

«نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه» به چاپ 29 رسید

خبرگزاری فارس: مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ بیست و نهم کتاب «نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

«نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه» به چاپ 29 رسید

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب «نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه» اظهار کرد: این کتاب دارای شش فصل بوده که ولایت فقیه ضرورت بحث و پیش فرض‌ها، رابطه دین با سیاست، جایگاه مردم در نظریه ولایت فقیه، اثبات ولایت فقیه، مفهوم ولایت مطلقه فقیه و خبرگان و ولایت فقیه از عناوین فصل‌های آن است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب «نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه» مجموعه‌ای برگرفته از سخنرانی‌ها، مقالات، کتاب‌ها و جلسات پرسش و پاسخ علامه مصباح یزدی است که نگارنده در اسفند سال 78 جمع‌آوری، تنظیم و تحقیق کرده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مطلبی از فصل نخست این کتاب عنوان داشت: اینگونه نیست که شریعت اسلام تنها با جنبه‌های فردی زندگی بشر پرداخته باشد و نسبت به مناسبات اجتماعی، سیاسی جامعه نظری نداشته باشد و این حوزه را به افراد بشر واگذار کرده باشد.

نویسنده این کتاب معتقد است به حق می‌توان نظریه ولایت فقیه را محوری‌ترین و مهم‌ترین پایه و اساس نظام سیاسی اسلام در عصر غیبت امام زمان(عج) دانست نظریه‌ای که در آخرین سال‌های قرن بیستم عملا کارایی و صلاحیت دین را در امور جامعه آشکار ساخت و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی با تکیه بر این اندیشه توانستند بر خلاف میل همه قدرت‌های استعمارگر دنیا نظام حکومت اسلامی را ایجاد و به خوبی آن را اداره کنند.

کتاب «نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه» اثری از آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در 160 صفحه تدوین شده و تاکنون بیست و هشت بار به چاپ رسیده و چاپ بیست و نهم آن با تیراژ 3 هزار نسخه به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول