اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان:

وحدت حوزه و دانشگاه تربیت اسلامی جوانان را به‌ همراه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان: وحدت حوزه و دانشگاه سبب تربیت اسلامی قشر جوان می‌شود.

وحدت حوزه و دانشگاه تربیت اسلامی جوانان را به‌ همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، محمد‌ بهرامی‌زاده پیش‌ازظهر امروز به مناسبت هفته پژوهش در دیدار با دانشجویان این دانشگاه پیرامون سخنان و رهنمود‌های امام‌‌خمینی (ره) در این خصوص اظهار داشت: اندیشه‌ها و تفکرات حضرت امام (ره) چه در زمان حیات مبارک ایشان و چه در دوران فعلی همواره راهگشای کشور و مسئولان نظام اسلامی بوده است و مطرح کردن بحث ارزشمند وحدت بین حوزه و دانشگاه نیز در راستای همین امر و همراه کردن جامعه در مسیر صحیح و اسلامی است که می‌توان این مهم را از دیگر برکات وجودی معمار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و به حساب آورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان تاکستان افزود: حوزه و دانشگاه شاید به لحاظ ساختاری در مواردی با یکدیگر تفاوت داشته باشند، اما در عمل راه و هدف این دو آموزش و تربیت انسان‌ها در راستای رسیدن به کمال و سعادت‌مندی هرچه‌ تمام‌‌تر و متعالی‌تر است.

وی عنوان کرد: بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌ خمینی (ره) با آگاهی از این موضوع بسیار مهم وحدت حوزویان و دانشگاهیان سبب پیوند قشر‌های دینی و دانشگاهی شد و استقرار نظام اسامی را استوار‌تر و مستحکم‌تر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان تاکستان ابراز گفت: دشمنان نظام اسلامی و بیگانگان قسم‌خورده همواره از اتحاد و وحدت مسلمانان به‌ ویژه قشرهای آگاه و فرهیخته هراسان بوده و هم‌اکنون نیز هستند و برای ممانعت از ایجاد وحدت و یکپارچگی آحاد ملت در صدد ضربه‌ زدن به دو قشر علمی و دینی و ایجاد تفرقه در میان فعالان این دو عرصه هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان تاکستان بیان کرد: متفکران اروپایی نیز با مطرح کردن شعار جدایی دین از سیاست با استفاده از زبان سکولارهای نفوذی خود در جامعه اسلامی در حقیقت امر در پی تحقق این هدف شوم خود بوده و برای توطئه‌چینی تلاش می‌کنند.

بهرامی‌زاده ادامه داد: امام‌ (ره) با آگاهی و بصیرت در دوران حیات‌ مبارک خویش به درستی به این نکته شوم و بسیار مهم دشمنان پی برده و فرمودند که نهادینه شدن مصالح فرهنگی، دینی و علمی در کشور در گرو ایجاد وحدت و هماهنگی بین دو نهاد مهم و تأثیرگذار کشور است و اتحاد آنان نیز سبب خنثی‌ شدن اهداف و دسیسه‌های شوم دشمنان می‌شود.

وی با بیان اینکه 27 آذر‌ هر سال که مقارن با سالروز شهادت دکتر مفتح به‌ نام جاوید وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: شهید مفتح دانشمند فرزانه‌ای بود که به درستی توطئه‌های استعمارگران و دشمنان نظام را در ایجاد تفرقه و جدایی بین حوزه و دانشگاه احساس کرد و برای تحقق بخشیدن به آرمان‌های حضرت امام (ره) در راستای ایجاد وحدت بین این دو قشر مهم جامعه تلاش وصف‌ناپذیری را به انجام رساند و سبب از بین بردن دسیسه‌های معاندان و کینه‌ورزان شد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان خاطرنشان کرد: امروز کشور ایران به مدد ابتکار عملی که امام (ره) در آن زمان تدبیر کردند شاهد پیوندی عمیق و ناگسستنی بین حوزه و دانشگاه است و هر روز این اتحاد و وحدت انسجام بیشتری به خود گرفته و اندیشه‌های خروجی از این دو نهاد همانند دو بال برای پرواز جویندگان علم و دانش و فعالان عرصه آموزش شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه تمامی دانشگاهیان و حوزویان گرانقدر است تا به نحوی شایسته و مطلوب حلقه‌های این اتحاد را محکم‌تر کرده و با تبادل اندیشه‌ها مسیر را برای سعادت‌مندی انسان‌ها هموار کنند.

انتهای پیام/77005/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول