اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

وحدت حوزه و دانشگاه روحیه جهادی را تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نکا گفت: وحدت حوزه و دانشگاه روحیه جهادی جامعه را تقویت می‌کند و سبب بالندگی در حوزه علم و دین می‌شود.

وحدت حوزه و دانشگاه روحیه جهادی را تقویت می‌کند

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه ضرورتی مهم برای جامعه اسلامی در جهت سوق به اهداف بلند نظام و بالندگی همه جانبه است.

وی اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه لازمه رشد و بالندگی ایران اسلامی است.

امام جمعه نکا گفت: وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه به عنوان دو پایگاه فکری و علمی باید مورد توجه خاص باشد تا تعالی و پیشرفت حاصل شود.

محمدی‌لایینی تصریح کرد: امروز تقویت اخلاق و معنویت در دانشگاه مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا پیشرفت همه جانبه فراهم شود.

وی افزود: این وحدت پیوند تلفیق تجربه و ارزش است و برای رسیدن به سعادت، به تزکیه و علم نیاز داریم و وحدت این دو مهم در جامعه رشد افکار عمومی را در پی دارد.

امام جمعه نکا اظهار داشت: امام (ره) با ایجاد روحیه وحدت، برادری و یکپارچگی در جامعه ایران به ویژه بین دانشگاه و حوزه زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد و ما باید در ادامه این راه استوارتر گام برداریم.

محمدی‌لایینی بیان داشت: تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه در استکبارستیزی و افزایش مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بسیار مؤثر و تاثیرگذار است چرا که با تلفیق ایده‌های دینی و علمی می‌توانیم در جهت رشد باورها و ارزش‌های اسلامی، دینی و ایرانی خود گام برداریم.

وی یادآور شد: پیشرفت همه جانبه کشور در گرو تقویت وحدت حوزه و دانشگاه و تلاش این دو نهاد برای تحقق آرمان‌های امام راحل است.

محمدی‌لایینی گفت: تعامل علمی و فرهنگی، زمینه‌ساز وحدت در حوزه و دانشگاه و نماد پیوند علم و ایمان است که استحکام بیشتر این پیوند ضرورتی انکارناپذیر است.

امام جمعه نکا گفت: حوزه و دانشگاه برای توسعه و سربلندی ایران تلاش می‌کنند بنابراین باید با شناخت ظرفیت‌های فراوان بر عزت نظام اسلامی اثرگذار باشند.

وی افزود: پژوهش و تحقیق را در اولویت‌های مهم امور خود قرار داده و از آن غافل نشوند تا زمینه پیشرفت بیشتر آنها و جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/86002/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول