اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان‌های فکری شهید مفتح بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه قصرشیرین وحدت حوزه و دانشگاه را از آرمان‌های فکری شهید مفتح اعلام کرد و این موضوع را محقق شده دانست.

وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان‌های فکری شهید مفتح بود

حجت‌الاسلام علی ملکی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با تسلیت شهادت دکتر شهید مفتح، اظهار داشت: شهید مفتح در عرصه بیدارگری مجاهدت کرد و تلاش‌های وی تأثیرات خوبی برای نظام و انقلاب در پی داشت.

وی تصریح کرد: تمام فکر شهید مفتح در راستای سرافرازی نظام و انقلاب قرار داشت، به‌خصوص در بین طلاب و دانشجویان تلاش ایشان این بود که در راه ولایت قرار بگیرند.

ملکی با اشاره به تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از آرمان‌های فکری دکتر مفتح بود که محقق شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: تمام هدف دشمن قشر تحصیل‌کرده‌ای چون دانشگاه و حوزه است و به سمت تفکرات تفرقه‌انگیز در بین دانشجویان دیندار در جامعه اسلامی حرکت می‌کند، چراکه این قشر، قشری مؤثر در جامعه هستند، لذا با تمام قدرت و توان خویش برای جدا کردن حوزه و دانشگاه تلاش می‌کنند.

ملکی با بیان این‌که با همت شخصیت‌هایی چون آیت‌الله شهید دکتر مفتح، وحدت بین حوزه و دانشگاه تحقق پیدا کرد، وحدتی که نشأت گرفته از روحیه دینی و تأثیرگذار این دو قشر از جامعه است، تأکید کرد: امروز تمام توجه اقشار مختلف جامعه به سوی حوزه و دانشگاه به‌عنوان یک قشر تأثیرگذار جامعه است و این وحدت باید با تمام وجود حفظ شود.

وی با تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید تفکرات دینی و الهی وارد دانشگاه شود و حضور علما در مرکز دانشگاهی و علمی و دروس الهی و تفکرات الهی در دانشگاه تقویت شود.

آیت‌الله دکتر شهید مفتح از روحانیان مبارز در صف اول انقلاب در سال 1307 هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی به دنیا آمد.

وی در سن 15 سالگی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و از محضر بزرگانی چون آیت‌الله‌العظمی حضرت امام‌خمینی(ره)، مرحوم آیت‌الله علامه طباطبایی و ... بهره برد.

وی در کنار تحصیل در حوزه، مدارج تحصیلات دانشگاهی را طی کرد و موفق به اخذ درجه دکترا «P.H.D» در رشته فلسفه شد.

شهید مفتح در تمام طول تدریس در محقق ساختن وحدت حوزه و دانشگاه کوشید و سرانجام در 27 آذرماه سال 58 توسط منافقان کوردل به شهادت رسید. 

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول