اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آستارا:

شهید مفتح پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: شهید مفتح پرچمدار وحدت بین حوزه و دانشگاه بود.

شهید مفتح پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه بود

احمد رضا منشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با تبریک فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه و تسلیت سالروز شهادت دکتر مفتح اظهار کرد: در دوران عالمان و فیلسوفانی مانند ابن سینا و ابوریحان بیرونی و دیگر علمای ارزشمند دینی جهان اسلام علم دینی را با علوم طبیعی آمیخته و دانشمندان آن زمان معجونی از علوم اسلامی، انسانی و طبیعی بودند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش داشتند بین حوزه و دانشگاه تفرقه و دودستگی ایجاد کنند، افزود: بسیاری از دشمنان اسلام توطئه‌های بسیاری را برای ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه انجام داده بودند که در آن زمان شهید مفتح این آسیب را شناخت و با آن مبارزه کرد.

این مسئول، حوزه و دانشگاه را دو بال پرواز دانش و معنویت در اسلام خواند و تصریح کرد: این وحدت موجب توسعه و گسترش علم و دین می‌شود.

منشوری، وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت در تفکر و اندیشه نامید و تصریح کرد: حوزه و دانشگاه هدف مشترکی را دنبال می‌کنند که تعالی بشر را در پی دارد و جدایی این دو مرکز تربیت و آموزش موجب نقصان در آموزش می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: جدایی این دو مرکز تربیت و آموزش فرهیختگان و فرزانگان هر کدام به تنهایی نقص بوده و هر دو تکمیل کننده یکدیگر هستند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه پایه‌های علوم انسانی از کتب فقهی و فلسفی به کتاب‌های ترجمه غرب تبدیل شده بود، اضافه کرد: اگر کسی در رشته علوم اجتماعی در دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شد با کتب اسلامی بیگانه بود اما امروز اساتید ریاضی، فیزیک و یا زبان خارجه باید در مدارس و دانشگاه یک معلم اخلاق و دینی باشند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه نبود وحدت حوزه و دانشگاه یک جامعه علمی و دینی را متزلزل می‌کند، یادآور شد: این اختلاف به تمام مراکز علمی و سازمان‌ها کشیده می‌شود و فرهنگ اصیل جامعه از بین می‌رود و هدف دشمن که ایجاد فاصله بین نخبگان دین و علم است، محقق می‌شود.

منشوری با تصریح بر اینکه باید با بصیرت و آگاهی از نقشه‌های شوم دشمنان آگاه بود، اذعان کرد: زمانی که دشمن خرافات را با ظریف کاری تمام وارد دین و چهره علم را سکولاری کند درصدد جدایی حوزه و دانشگاه است.

وی شهید مفتح را پرچمدار وحدت بین حوزه و دانشگاه نامید و اضافه کرد: این شهید بزرگوار دریافته بود که علم و دین در مبارزه با دشمن مانند تیر و کمان هستند و به همین دلیل با کین دشمن به شهادت رسید.

این مسئول متذکر شد: حوزویان و دانشگاهیان با تاسی از فرامین رهبر فرزانه انقلاب و پاسداری از آرمان‌های انقلاب و خون پاک شهیدان با بصیرت و آگاهی خود امید دشمنان را به یاس تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول