اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج اساتید گیلان:

پیوند دوستی حوزه و دانشگاه ضرورتی انکارناپذیر است

خبرگزاری فارس: بسیج اساتید گیلان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پیوند دوستی و تفاهم دانشگاهیان با روحانیون و طلاب علوم اسلامی و قیام شجاعانه در مقابل انحرافات، دسیسه و توطئه‌های دشمن در این دو سنگر مهم یک ضرورت انکارناپذیر است.

پیوند دوستی حوزه و دانشگاه ضرورتی انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سازمان بسیج اساتید گیلان به مناسبت 27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: بار دیگر تقویم انقلاب یادآور یکی از انسان‌های عارف و وارسته است که با خون پاکش رویداد بزرگی به نام وحدت حوزه و دانشگاه را رقم زد.

این بیانیه می‌افزاید: 27 آذرماه نماد وحدت در هدف است و هدف اینکه همه به طرف ایجاد یک جامعه اسلامی و پیشرفته مستقل، جامعه پیشاهنگ و الگو حرکت کنیم.

این بیانیه تصریح می‌کند: ملت ایران، ملتی که مردم دنیا با نگاه به آن جرأت پیدا کردند تا فکر تحول اسلامی شدن را در ذهن خود بگذرانند و در عملشان پیاده کنند؛ در بیداری اسلامی کشورهای خاورمیانه و شاخ آفریقا از انقلاب اسلامی و ملت مجاهد ایران الگوگیری شد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: بسیج اساتید گیلان وحدت حوزه و دانشگاه یعنی که در نظام اسلامی علم و دین در کنار یکدیگر حرکت کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری، وحدت حوزه و دانشگاه معنایش این نیست که حتماً باید تخصص‌های حوزه‌ای در دانشگاه و تخصص‌های دانشگاهی در حوزه دنبال شود بلکه باید حوزه و دانشگاه به هم وصل باشند و با یکدیگر همکاری کنند و دو شعبه از یک موسسه علم و دین شوند. 

این بیانیه اضافه می‌کند: از جمله سیاست‌هایی که استکبار جهانی به دنبال آن بوده این است که تفکرات امپریالیستی و لیبرالیستی را با جدایی و فاصله‌افکنی بین دو قطب علمی و فرهنگی یعنی حوزه و دانشگاه ترویج دهند که این تفکر فاسد شیطانی با روشنگری امام (ره) که مسایل اصلی انقلاب و کشور را بر سه پایه حوزه، دانشگاه و وحدت قلمداد می‌کردند و رهنمودها و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری مانند همیشه خنثی شده است و باید بدانیم که مبنای فکری، اعتقادی، اجتماعی و عملی در وحدت است؛ بنابراین نخبگان دانشگاهی در کنار علمای حوزوی در زمینه بصیرت‌افزایی و معرفت ارزش‌های دینی نقش برجسته‌ای داشتند که تضمین کننده آینده روشن انقلاب اسلامی، نابود کننده فتنه‌ها و سیاست‌های دشمنان است.

بسیج اساتید گیلان با گرامیداشت این روز بزرگ و شهید والا‌مقام مفتح اعلام می‌دارد که پیوند دوستی و تفاهم دانشگاهیان با روحانیون و طلاب علوم اسلامی و قیام شجاعانه در مقابل انحرافات، دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن در این دو سنگر مهم یک ضرورت انکارناپذیر است.  

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول