اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تعالی جامعه در گرو اندیشه‌های حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: تعالی جامعه در گرو به کارگیری اندیشه‌های حوزه و دانشگاه در تمام ابعاد و زوایا است.

تعالی جامعه در گرو اندیشه‌های حوزه و دانشگاه است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح اظهار داشت: این شهید بزرگوار سهم بسیار مهمی را هم در حوزه‌‌های علمیه به عنوان مبلغ دینی و هم در دانشگاه به عنوان استاد داشته و به پاس همین دانش و روحیه شهید مفتح این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی، پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: جامعه امروز هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ علمی به وجود دو قشر دانشگاهی و حوزوی نیاز داشته چرا که رشد و توسعه نظام اسلامی در گرو حرکت یکپارچه روحانیون و دانشگاهیان در حوزه‌های مختلف است.

وی عنوان کرد: امروز ضرورت دارد تا جایی که امکان دارد در راستای وحدت و پیوند دو قشر دانشگاهی و حوزوی به یکدیگر از منظر‌های  تفکری و اندیشه‌ای تلاش کرد تا زمینه پویایی فراهم شود.

معاون فرهنگی‌ پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: جوان‌های امروز ایران اسلامی تشنه دریافت علوم و معارف اسلام، قرآن و اهل بیت بوده که هر چه روحانیون در دانشگاه‌ها بیشتر حضور پیدا کرده و به نیاز‌های فکری، اعتقادی و همچنین مسائل دینی و احکام شرعی جوانان و دانشجویان پاسخ دهند قطعا مسیر رشد هموار شده و استمرار می‌یابد.

نظری بیان کرد: امروز به اندیشه و تفکر در حوزه‌های علمیه نیازمند بوده و لازم است تا طلاب توانایی داشته باشند که بتوانند از علوم مختلف هستی و مسائل پیرامونی اطلاع‌ یافته و دانش خویش را گسترده‌تر و فعال‌تر کنند.

وی عنوان کرد: نزدیکی دو قشر دانشگاهی و حوزوی به یکدیگر سبب می‌شود تا جامعه به سوی پیشرفت‌های علمی، فکری و فعال‌سازی بخش‌های پژوهشی حرکت کرده و از انواع آسیب‌ها و همچنین خطرات انحرافی گوناگون محفوظ بماند.

معاون فرهنگی پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اذعان داشت: تلاش برای اشاعه فرهنگ تولید نیز وابسته به وحدت و خودباوری آحاد ملت و مسئولان است.

انتهای پیام/77005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول