اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

سلامت اداری مهم‌ترین خواسته دستگاه قضا است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سازمان بازرسی و مراجع نظارتی توانسته‌اند قدم‌های خوبی در راستای فعالیت‌ها و وظایف خود بردارند، گفت: سلامت اداری مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواسته دستگاه قضا است.

سلامت اداری مهم‌ترین خواسته دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان کرمان اظهار داشت: علاقه به قانون‌گریزی یک آسیب و تهدید است و اگر تحت نظارت قرار نگیرد، تولید فساد را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: اکثر قریب به اتفاق پرونده‌های ورودی دستگاه قضا ناشی از روحیه قانون‌گریزی است. 

توکلی با بیان این سئوال که به چه دلیل قانون‌گریزی در حال رشد است، ابراز داشت: این مسئله باید به عنوان یک آسیب مدنظر قرار گیرد که آیا قانون و دستگاه قضایی مقصر است و یا انتخاب و انتصاب مدیران نقص دارد و ایرادهای دیگری بر آن وارد است.

وی تصریح کرد: ما باید به دنبال این باشیم که به چه دلیل برخی مدیران دوست دارند قانون را دور بزنند و با گزارش‌های خلاف واقع به دنبال دریافت امکانات و اعتبارات بیشتر هستند.

توکلی گفت: اگر فعالیت‌ها زیر نظارت و کنترل نباشد، مولد فساد می‌شود، اعتقاد ما بر این است که دستگاه بازرسی باید با تمام وجود و همه امکانات به دو امر نظارت و آموزش توجه ویژه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اذعان داشت: سازمان بازرسی و مراجع نظارتی توانسته‌اند قدم‌های خوبی در راستای فعالیت‌ها و وظایف خود بردارند، سلامت اداری مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواسته دستگاه قضا است.

انتهای پیام/80017/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول