اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادستان کرمان تصریح کرد

برخورد قاطع دستگاه قضا با مخلان امنیت دانشجویان

خبرگزاری فارس: معاون داستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: دستگاه قضایی با مخلان امنیت و آسایش دانشجویان برخورد قاطع می‌کند.

برخورد قاطع دستگاه قضا با مخلان امنیت دانشجویان

علی سیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بومی‌گزینی دانشگاه‌ها راهکار اصلی برای کاهش جرائم علیه دانشجویان است.

وی بیان داشت: زمانی که دانشجو در شهر محل سکونت خانواده خود تحصیل می‌کند، با آسودگی بیشتری در کنار خانواده درس می‌خواند و هزینه‌های تحصیلی وی نیز کاهش می‌یابد.

سیدی بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی زیرساخت‌های لازم برای توسعه مراکز دانشگاهی را ایجاد کرده و دانشگاه‌های بسیاری در مناطق مختلف ایران راه‌اندازی شده است.

معاون دادستان کرمان تصریح کرد: شاهد این امر هستیم که بعضی از دانشجویان از شهرهای کوچک و یا روستاها برای تحصیل به شهرهای بزرگ می‌آیند و به علت عدم آگاهی دچار مشکلاتی می‌شوند در حالی که می‌توانند در دانشگاه‌های محل زندگی خود ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: با اطلاع‌رسانی به دانشجویان و آگاه‌سازی آنها نسبت به مشکلات و خطرات می‌توان این قشر را از آسیب‌هایی چون آشنایی با دوستان ناباب نجات داد.

سیدی با بیان اینکه دانشجویان غیر بومی بیش از دیگر دانشجویان در معرض آسیب قرار دارند، اذعان داشت: دانشجویان غیر بومی نسبت به شهر محل تحصیل شناخت لازم را ندارند و این امر آنها را در معرض بعضی آسیب‌ها قرار می‌دهد.

این مقام قضایی ابراز داشت: بانوان و به ویژه دانشجویان دختر باید توجه ویژه‌ای به وسایل نقلیه عبوری داشته باشند که قصد سوار شدن به آن را دارند، زیرا استفاده از خودروهای مسافرکش شخصی، خطرات نسبت به آنها را افزایش می‌دهد و زمینه ارتکاب جرم توسط مجرمان را فراهم می‌آورد.

سیدی بیان کرد: آگاه‌سازی جوانان باید از دوران نوجوانی توسط مسئولان و خانواده‌ها آغاز شود، زیرا افراد در این سن الگوبرداری می‌کنند و سخنان دیگران بر آنها تاثیرگذار است.

وی اعتماد بیش از حد به اطرافیان را از دیگر علت‌های بروز جرائم علیه دانشجویان برشمرد و اذعان داشت: دانشجویان باید از حضور در محل‌های پرخطر مانند جشن‌های خصوصی و مراسم غیرخانوادگی خودداری کنند.

سیدی از افزایش جرائم علیه دانشجویان خبر داد و گفت: ‌بی‌توجهی دانشجویان و نظارت ناکافی بر خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه خوابگاه‌های خودگردان و راه‌اندازی بعضی از این خوابگاه‌ها در مناطق نامناسب و جرم‌خیز از مهم‌ترین علل افزایش جرائم علیه دانشجویان است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای ارتقای امنیت محیط‌های دانشجویی و کاهش جرائم علیه آنها پایش تصویری در محیط‌های اطراف مراکز دانشجویی را انجام دهند.

سیدی با تاکید بر اینکه مجرمان نباید در ارتکاب جرم احساس امنیت کنند،‌ بیان داشت: دستگاه قضایی با مخلان امنیت و آسایش دانشجویان برخود قاطع می‌کند.

وی ابراز داشت:‌ مقام معظم رهبری در سخنان خود بارها بر حمایت از نسل جوان به عنوان آینده‌سازان مملکت تاکید داشته‌اند و ما نیز با پیروی از بیانات ایشان با حمایت از قشر دانشجو زمینه‌سازی برای بومی‌گزینی دانشگاه‌ها را انجام می‌دهیم تا دانشجو بدون هرگونه دغدغه‌ای در محل سکونت خانواده خود مشغول به تحصیل شود.

سیدی افزود: حضور دانشجویان در کنار خانواده‌ها موجب کاهش هزینه‌ها و تقویت روحیه دانشجویان و همچنین افزایش امنیت برای آنها می‌شود.

انتهای پیام/80019/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول