اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم:

جمع‌آوری دیش‌های ماهواره نیازمند قاطعیت دستگاه قضایی است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی درباره جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ای گفت: دیش‎هایی که برداشته می‎شود درصدی جایگزین می‌شوند و نه همه آنها، ولی به نظر من نیاز به قاطعیت دستگاه قضایی دارد.

جمع‌آوری دیش‌های ماهواره نیازمند قاطعیت دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل احمدی‎مقدم در جمع فرماندهان انتظامی استان اظهار داشت: باید جذابیت‎ها در رسانه ملی در تولیدات به حدی برسد تا ذائقه مردم را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه از زاویه اجرای قانون کارها را پیگیری می‎کنیم تصریح کرد: مبارزه با جمع‎آوری ماهواره در ابعاد سلبی و ایجابی بی‎اثر نبوده و این ادعا بر اساس آمارها کاملاً مشهود است.

* اقدامات در مبارزه با جمع‎آوری ماهواره مثبت است/ با کسانی که تجرّی دارند برخورد شود

فرمانده نیروی انتظامی کشور متذکر شد: مجراهایی که امکان سیگنال‎رسانی نداشتند تسهیل شده و در مجموع پرونده اقدامات در مبارزه با جمع‎آوری ماهواره مثبت است.

احمدی‎مقدم در پاسخ به این سئوال جامعه که چرا پس از جمع‎آوری دیش‎های ماهواره باز هم شاهد استفاده افراد از آن هستیم گفت: دیش‎هایی که برداشته می‎شود درصدی جایگزین می‎شوند و نه همه آنها، ولی به نظر من نیاز به قاطعیت دستگاه قضایی دارد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست قرار بود تا موضوع را قضایی نکنیم و با تذکر صرف در این راستا ورود کنیم اما کسانی که تجرّی دارند و مرتکب تکرار می‎شوند باید به دستگاه قضایی معرفی و برابر قانون با آنها برخورد شود.

* دستگاه قضایی جدیت نشان دهد با وضعیت بهتری روبه‌رو خواهیم بود

فرمانده نیروی انتظامی کشور تاکید کرد: اگر دستگاه قضایی در این راستا جدیت نشان دهد با بهبود وضعیت بهتری روبه‌رو خواهیم بود.

احمدی‎مقدم در خصوص جمع‎آوری دیش ماهواره در نقاط مختلف اظهار داشت: در تهران پیشرفت‎مان کمتر بوده ولو اینکه پیشرفت هم داشتیم اما در استان‎ها و سایر شهرستان‎ها پیشرفت خیلی خوب بوده و الحمدالله در حد زیادی موضوع کنترل شده و امیدواریم با کارهای ایجابی صدا و سیما همچنین دستگاه‎ها شاهد باشیم تا نیاز مخاطبان را رسانه‎های داخلی جواب دهند.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از استفاده ماهواره به دلیل ضعف سیگنال‎رسانی برای گرفتن کانال‎های داخلی بوده است عنوان کرد: در مناطق کوهستانی، روستاها و مناطقی که سیگنال‎رسانی صورت نمی‎گیرد و کانال‎های تلویزیونی از کیفیت لازم برخوردار نبودند از ماهواره استفاده می‎شده است.

* پاسخگویی به سلایق در دستور کار صدا و سیما باشد/ از ورود فرهنگ بیگانه جلوگیری کنیم

فرمانده نیروی انتظامی کشور؛ گسترش و تولید برنامه‎ها را امری مهم خواند و افزود: افزایش تعداد شبکه‎ها و پاسخگویی به همه سلایق باید در دستور کار صدا و سیما قرار بگیرد.

احمدی‎مقدم با بیان اینکه امروز جنگ ما جنگ فرهنگی است اظهار داشت: بسیاری از جرایم ریشه در ماهواره دارد از جمله فساد اخلاقی، قتل‎ها و بسیاری از جرایم و الگوپذیری که در برنامه‎های ماهواره‎ای القا می‎شود در این برنامه‎ها وجود دارد که باید از ورود فرهنگ بیگانه جلوگیری کنیم.

وی در پایان با تاکید بر تقویت فرهنگ اسلامی در خانواده‎ها و جامعه اظهار داشت: صدا و سیما از مهمترین ابزارهای دفاع فرهنگی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است.

انتهای پیام/2307/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول