اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی:

برخورد عادلانه رکن اصلی اعتماد عمومی به دستگاه قضائی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: برخورد عادلانه و بدون تبعیض با تمام مجرمان و متخلفان رکن اصلی و اساسی اعتماد عمومی به دستگاه قضائی است.

برخورد عادلانه رکن اصلی اعتماد عمومی به دستگاه قضائی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، توکل حیدری صبح امروز در حاشیه بازدید از دادگستری و شوراهای حل اختلاف سلماس در نشست خبری ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش، اظهار داشت: رکن اصلی و اساسی اعتماد عمومی به دستگاه قضائی برخورد عادلانه و بدون تبعیض با تمام مجرمان و متخلفان بدون در نظر گرفتن وابستگی‌ها و جایگاه سیاسی و اجتماعی آنان است.

وی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری ارتباط با قانون‌مداری همه مسئولان و مردم و رعایت اخلاق در گفتارها افزود: افعال و رفتار همه مسئولان باید در چارچوب قانون باشد و هرگز از دستگاه قضائی توقع ایجاد حاشیه امنیتی برای برخی افراد خاص را نداشته باشند.

حیدری کمبود قضات در دادگستری‌های استان را یکی از عوامل طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های وارده عنوان کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این کمبود تا پایان سال 92 با جذب قضات جدید برطرف می‌شود.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود تعداد پرونده‌های وارده به دادگستری‌های استان در هشت ماهه اول امسال را نزدیک به 200 هزار پرونده اعلام کرد و ابراز داشت: از این تعداد 95 هزار پرونده به دادسراها و دادگاه‌ها و مابقی در اختیار شوراهای حل اختلاف قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: از 95 هزار پرونده وارده به دادسراها و دادگاه‌های استان به 85 هزار پرونده رسیدگی و مختومه شده و 10 هزار پرونده دیگر هم در حال رسیدگی قرار دارند.

حیدری یادآور شد: به 90 درصد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف نیز رسیدگی و مختومه شده و 10 درصد مابقی هم در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی متذکر شد: در این مدت 54 درصد پرونده‌های قضائی در 382 شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی رسیدگی و بقیه در محاکم قضائی و دادسراها رسیدگی و مختومه شده است.

وی اذعان داشت: پرونده‌هایی که مورد رسیدگی قرار گرفتند اغلب مربوط به موضوعات کیفری، جرائم، پرونده‌های سرقت، قاچاق کالا، قاچاق مواد مخدر و در بحث پرونده‌های حقوقی و مدنی نیز بیشتر موضوع مطالبه طلب و اختلافات خانوادگی بوده است.

انتهای پیام/61001/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول