اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:

پیشگیری از جرم اولویت‌ دستگاه قضایی است

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: با توجه به زیاد بودن دعاوی و تعداد پرونده‌ها در دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم مهم‌ترین اولویت این دستگاه است.

پیشگیری از جرم اولویت‌ دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی ظهر امروز در نخستین همایش تخصصی نقش وکلا در صلح و سازش که با حضور وکلا، قضات و دانشجویان رشته‌های حقوق دانشگاه‌های استان و نیروهای نظامی و انتظامی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، تقویت خداباوری در بین افراد جامعه به ویژه در بین جوانان را بهترین راه مقابله با ارتکاب برخی از جرائم دانست و اظهار کرد: امروز برخی از جوانان ما به دلایل مختلفی دین‌‌گریز شده‌اند و همین مهم موجب افزایش ارتکاب برخی از جرائم شده است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم از دغدغه‌های اصلی جامعه است، افزود: با توجه به زیاد بودن دعاوی و تعداد پرونده‌ها در دستگاه قضایی، پیشگیری مهم‌ترین اولویت و نیاز این دستگاه به منظور کاهش جرائم در جامعه است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان در ادامه به محورهای نخستین همایش نقش وکلا در صلح و سازش اشاره کرد و یادآور شد: ترویج فرهنگ صلح و سازش با استفاده از رسانه‌های جمعی، فراهم شدن زمینه‌های اعتماد عمومی به جایگاه وکلا، افزایش رویکرد و تعامل دستگاه قضایی و وکلا در راستای صلح و سازش و فراهم کردن زمینه حضور و نقش‌آفرینی صلح و سازش از اهداف این همایش است.

وی در ادامه توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از مشاوره‌های حقوقی در راستای تنظیم حقوق افراد، تلاش برای داشتن جامعه‌ای سالم، توجه به حقوق اصحاب دعوا توسط افراد متاثر در صلح و سازش، رعایت اخلاق حرفه‌ای و پرهیز از نفع فردی، تداوم نشست‌های مشترک صاحبنظران قضا در امر صلح و سازش و برطرف کردن موانع موجود و تدوین منشور اخلاقی در صلح و سازش را از دیگر اهداف مورد نظر این همایش عنوان کرد.

یکی از اساتید حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز در این همایش وجود 14 میلیون پرونده در دستگاه قضایی کشورمان را فاجعه بزرگی دانست و گفت: با توجه به زیاد بودن دعاوی و تعداد پرونده‌ها در دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم نیاز اصلی این دستگاه است.

مهدی یکرنگی با بیان اینکه حقوق در جامعه مانند مثلثی است که دستگاه قضایی، وکلا و جامعه دانشگاهی سه ضلع آن هستند، تصریح کرد:‌ متاسفانه این سه ضلع مثلث در حال حاضر هماهنگی کاملی با هم ندارند.

وی در ادامه بر سالم‌سازی دستگاه قضایی و وکلا برای رسیدن به صلح و سازش طرفین دعوا تاکید کرد و یادآور شد: برای ایجاد صلح و سازش نیازمند جامعه‌ای اخلاق‌مدار هستیم و باید سعی کنیم تعداد پرونده‌های وقوع جرم را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/79005/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول