اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد:

دستگاه قضایی بی‌نیاز از تفکر بسیجی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: تفکر بسیجی باید در تار و پود همه دستگاه‌ها تنیده شود و از همین رو دستگاه قضایی بی‌نیاز از تفکر بسیجی نیست.

دستگاه قضایی بی‌نیاز از تفکر بسیجی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز همایش گرامیداشت حقوق‌دانان بسیجی کهگیلویه‌وبویراحمد با حضور رئیس‌کل دادگستری این استان، رئیس شورای عالی بسیج حقوق‌دانان و جمعی از مسئولین در سالن شهید بهشتی دادگستری برگزار شد.

علی جمادی در این همایش به نقش بسیج اشاره کرد و گفت: نیروی عظیم بسیج از برنامه‌های امام خمینی (ره) از آغاز تاکنون چنان با اقتدار در عرصه جهانی ایستاده که تمامی قدرتمندان مستکبر تاکنون نتوانستند با وجود چنین نیروی معنوی کشورمان را به زانو در آورند.

رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار داشت: رشد بسیج و تعالی آن باعث پیشرفت کشور شده که این خود از دیگر افتخارات جامعه هدف برای کشور اسلامی بوده و کشورهایی که در چند سال اخیر دچار دگرگونی شده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که باید نیرویی معنوی شبیه بسیج داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت‌های مؤثر علمی حقوق‌دانان بسیجی استان عنوان کرد: امروزه بسیج در تمامی عرصه‌ها حتی در تحقیقات علمی دنیا جایگاه بالایی پیدا کرده به طوری که بسیاری از نخبگانی که در جهان به درجات علمی دست پیدا کرده‌اند به بسیجی بودن خود افتخار می‌کنند.

وی گفت: قانون اساسی از ضروریات هر حکومتی است و از آن‌ جایی که فلسفه قانون اساسی، کنترل قدرت سلاطین است با این وجود راهکاری درست برای جامعه و پیشبرد اهداف آن در نظر گرفته است.

جمادی به تاریخچه قانون اساسی اشاره کرد و گفت: ایران اولین کشور آسیایی است که دارای قانون اساسی بوده که حتی از فرانسه نیز جلوتر است و با وجود گذشت 1.5 قرن از عمر قانون اساسی در زمان مشروطه در سال 1285 علما و نمایندگان مجلس قانون را بازنگری کردند و در سال 1286 رسمأ قانون اساسی ضمانت اجرایی پیدا کرد.

این مسئول قضایی افزود: قانون جمهوری اسلامی از مترقی‌ترین قانون‌های جهان است که در رأس این قانون، ولی‌فقیه آگاه و عادل قرار دارد و در همه زمینه‌ها با حکومت سلطنتی و پادشاهی تفاوت‌های زیادی دارد.

وی افزود: تحلیل‌گران دنیا به این نتیجه رسیدند تا زمانی که رهبر ایران بر مسند قدرت است هر گونه اقدامی جهت کوتاه کردن دست ایران بی‌اثر و بی‌نتیجه است.

انتهای‌پیام/2571/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول