اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی است.

اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دادگستری کل استان گلستان، احمد فاضلیان در نشست با 150 نفر از مدیرات دفاتر شعب حقوقی سراسر استان با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه ماست اظهار داشت: کسانی که به هر نحوی اعتماد عمومی را خدشه‌دار کنند بزرگترین خیانت را در حق این انقلاب و مردم مرتکب می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار در دادگستری حرکت بر روی لبه تیغ است بار دیگر بر  رعایت اخلاق و تهذیب نفس تاکید کرد و افزود: تهذیب نفس و تقویت کنترل‌های درونی می‌تواند افراد را از به خطا رفتن مصون بدارد.

فاضلیان با بیان اینکه کارکنان دستگاه قضایی به دلیل اینکه با داوری پرونده‌ها مواجهه‌اند شرایط ویژه کاری را تجربه می‌کنند  تصریح کرد: سالانه 200 هزار پرونده وارد محاکم استان می‌شود که اگر در هر پرونده حقوقی و کیفری دست کم سه نفر درگیر باشند سالانه در دستگاه قضایی استان با 600 هزار نفر در ارتباط هستیم.

رئیس کل دادگستری استان گلستان خاطرنشان کرد: افزایش حجم مراجعات و گستردگی ارتباط به همین میزان نیز، امکان لغزش و خطا را بیشتر می‌کند.

فاضلیان اضافه کرد: اگر مبنای سلامت دستگاه‌ها بر اساس میزان امکان خطا باشد به جرات می‌توانیم ادعا کنیم دستگاه قضایی در کشور سالم‌ترین دستگاه است.

وی افزود: خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد کارکنان این دستگاه تاکنون توانسته‌اند از آزمون بزرگی که در آن قرار دارند سربلند بیرون بیایند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه همه ما در معرض خطر و لغزش هستیم گفت: گمان اینکه ما از اشتباه و گناه مصون هستیم، خود سرآغاز رفتن به خطا و بیراهه است.

فاضلیان با بیان اینکه اگر فرد همیشه یک قدرت مطلق را حاضر و ناظر ببیند هرگز اجازه اشتباه و خطا را به خود نمی‌دهد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سلامت اداری را تضمین کنیم باید علاوه بر افزاییش کنترل‌های بیرونی باور ناظر بودن همیشگی خداوند در تمام امور را به عنوان کنترل درونی در بین کارکنان نهادینه کنیم.

انتهای پیام/2307/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول