اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء مسجدالنبی بیرجند:

یکی از پیام‌های برجسته قرآن حفظ وحدت امت اسلام است

خبرگزاری فارس: مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء مسجدالنبی بیرجند گفت: یکی از پیام‌های مهم و برجسته قرآن حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی است.

یکی از پیام‌های برجسته قرآن حفظ وحدت امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مولوی اسماعیل کاظمی دوشنبه‌شب در جلسه نشست صمیمی مسئولان فرهنگی با فعالان و مربیان قرآنی اهل سنت بیرجند که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی همراه بود، اظهار کرد: کسانی که در راه نشر احکام و آیات قرآن کریم و حفظ کلام‌الله تلاش می‌کنند در واقع انسان‌های بزرگی هستند.

وی ادامه داد: باید خدا را شاکر باشیم که ما را بر دینی استوار داشته که کلام نخست آن خواندن آیات الهی و بهترین و بزرگترین معجزه آن قرآن است.

مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء مسجدالنبی بیرجند با بیان اینکه قرآن کتابی راهنما و انسان‌ساز است، تصریح کرد: خداوند در قرآن تمامی انسان‌ها را با هر دین، آیین، مذهب و مسلکی مورد خطاب قرار می‌دهد و راه‌های کمال را بر وی آشکار می‌سازد.

کاظمی یادآور شد: قرآن کریم کتابی است که اگر خوانده شود و به مبانی آن عمل شود سعادت دنیا و آخرت برای انسان محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن طریقه زیستن با عزت، نوع‌دوستی، اخوت و برادری را به انسان می‌آموزد، افزود: یکی از پیام‌های مهم و برجسته قرآن حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی است.

مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء مسجدالنبی بیرجند اظهار کرد: اگر مسئولان بتوانند زمینه‌های لازم به منظور فراگیری احکام الهی و آیات قرآن را برای مردم به ویژه نسل جوان جامعه تشیع و اهل سنت فراهم کنند به دنبال تحقق این مهم جوانان به راه راست هدایت می‌شوند و ارزش‌های اسلامی خود به خود در جامعه نهادینه می‌شود.

کاظمی ادامه داد: جامعه اهل سنت خراسان‌جنوبی افتخار دارد که در استانی امن، فرهنگی و علمی زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه در اوقات فراغت تابستان تعداد 862 نفر قرآن‌آموز در قالب 38 کلاس قرآنی در کانون فرهنگی و هنری مسجد‌النبی بیرجند حضور داشتند، گفت: تعداد 39 مربی قرآنی در این کلاس‌ها مشغول آموزش علوم قرآنی به قرآن‌آموزان بودند.

مسئول کانون فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء مسجدالنبی بیرجند تصریح کرد: کلاس‌های قرآنی ایام تابستان در رشته‌های حفظ، روخوانی و تجوید برگزار شده است.

کاظمی یادآور شد: هم‌اکنون نیز بیش از 200 قرآن‌آموز در کلاس‌های قرآنی این کانون فرهنگی و هنری حضور دارند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 200 حافظ و قاری قرآن در خراسان جنوبی وجود دارند و چون این افراد در نقاط مختلف استان پراکنده شدند از سازمان تبلیغات می‌خواهیم تا مجوز تشکیل یک موسسه قرآنی را برای این قشر از جامعه اهل سنت استان صادر کند.

انتهای پیام/69003/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول