اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین نمایشگاه قرآن خراسان جنوبی انجام شد

رونمایی از 2 اثر هنری قرآنی هنرمندان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: در هشتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم از دو اثر هنری خلق شده هنرمندان خراسان جنوبی در زمینه قرآن رونمایی شد.

رونمایی از 2 اثر هنری قرآنی هنرمندان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم رونمایی از دو اثر هنری قرآنی نقاشی "بخوان به نام پروردگارت" و "کتابت جزء 30 قرآن کریم" در هشتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم این استان اظهار کرد: این دو اثر هنری، قرآنی و فرهنگی توسط استادان محمد استانستی، مهدی اسماعیلی‌ مود و تیم‌های اجرایی آنها خلق شده است.

محمدحسین جعفری یادآور شد: معرفی و ترویج فرهنگ‌ها در قالب هنر می‌تواند بهتر و با سهولت بیشتری در جامعه مورد اشاعه و نهادینه‌سازی قرار گیرد و اساس برپایی این نمایشگاه نیز با همین هدف بوده است.

وی تصریح کرد: هدف از حضور مؤسسات و شرکت‌های فرهنگی و هنری و هنرمندان در این نمایشگاه، معرفی قرآن کریم و ارزش‌های آن از زبان هنر محسوب می‌شود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: کار خلق این دو اثر هنری توسط هنرمندان بومی استان و ظرف مدت پنج روز برگزاری این نمایشگاه محقق شده است.

جعفری گفت: هر دو اثر هنری خلق شده با تلاش و نظارت اساتید نقاشی و خوشنویسی استان که شهرت کشوری و ملی دارند، انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای برپایی این نمایشگاه مبلغ 500 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: این اداره کل بر اساس رسالت خود از تمامی هنرمندان و غرفه‌های این نمایشگاه حمایت مالی و معنوی داشته است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند یک درصد از اعتبارات تملک و دارایی‌های خود را برای خرید دستاوردهای هنری، فرهنگی و قرآنی هزینه کنند.

جعفری تصریح کرد: نقاشی "بخوان به نام پروردگارت" اثر محمد استانستی به این اداره کل هدیه می‌شود.

وی یادآور شد: کتابت و تذهیب جزء 30 قرآن کریم در ابعاد 30 در 40 با خط نستعلیق و اثر نقاشی بخوان به نام پروردگارت با ترکیب مواد توسط هنرمندان استان خلق شده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مورد چرایی گزینش محل هیئت حسینی برای برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: با توجه به رویکرد و مبنای معنوی و قرآنی این نمایشگاه تصمیم گرفتیم تا هشتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی را از محل سالن نمایشگاه بین‌المللی بیرجند به این محل مذهبی و معنوی منتقل کنیم.

هشتمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم خراسان جنوبی در محل هیئت حسینی شهرستان بیرجند از 29 تیرماه تا سوم مردادماه به مدت پنج روز به مناسبت ماه مبارک رمضان برپا شده بود.

هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه است تا ارزش‌ها و مبانی قرآن بیشتر از گذشته در امورات و زندگی اجتماعی مردم دخیل شود.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول