اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای طرح ارتقای آموزش قرآن در مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای طرح ارتقای آموزش قرآن کریم در مدارس ابتدایی خراسان جنوبی خبر داد.

اجرای طرح ارتقای آموزش قرآن در مدارس خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، طاهره حمیدی پیش از ظهر امروز در همایش مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی روستایی وعشایری خراسان جنوبی اظهار کرد: اکثر ضرباتی که به نظام آموزشی ما وارد شده به سبب عدم توجه به دوره ابتدایی بوده است.
وی با بیان اینکه دوره ابتدایی یک دوره سرنوشت‌ساز است، تصریح کرد: با ایجاد مجتمع‌های آموزشی بسیاری از مشکلات دوره ابتدایی قابل حل و بررسی است.
‌معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مدیران مجتمع‌های آموزشی در خراسان جنوبی افرادی باتجربه و کارآمد هستند، افزود: انتظار این است که با برنامه‌ریزی بیشتر و بهتر بتوانیم محیط‌هایی ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان به تحصیل خود ادامه دهند.
حمیدی توزیع عادلانه امکانات آموزشی و پرورشی را از مهم‌ترین موارد ایجاد مجتمع‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: مدیریت صحیح هزینه‌ها بالاترین خواسته آموزش و پرورش از مدیران مجتمع‌های آموزشی است.
وی از اجرای برنامه‌ ارزشیابی توصیفی در مقاطع ابتدایی مدارس خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: آموزش آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی، بررسی علل افت آموزشی و ارائه راهکارهای آن، تهیه تقویم اجرایی مناطق و شهرستان‌ها و جذب کودکان بازمانده از تحصیل از برنامه‌های حوزه معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان است.  
‌معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای برنامه در محضر قرآن در مدارس ابتدایی خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: کیفیت‌بخشی آموزش کلاس‌های چند پایه، کیفیت بخشی عملکرد معاونان آموزشگاه‌ها از طریق آشنایی آنان با اختلالات رفتاری کودکان و روش‌های اصلاح رفتار و همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار دوره ابتدایی را از دیگر برنامه‌های این حوزه عنوان کرد.
حمیدی تحلیل محتوای کتب درسی، برگزاری جشنواره جابربن حیان، برگزاری جشنواره تدریس معلمان ابتدایی، برگزاری جشنواره فرآیندهای مدیریتی در دوره ابتدایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مجمع عمومی سرگروه‌های آموزشی ابتدایی استان و برگزاری جشنواره الگوهای مناسب، یاددهی در دوره پیش دبستانی، هوشمندسازی مدارس و طرح جذب نوآموزان مناطق روستایی و عشایری را از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی برشمرد.
انتهای پیام/ج20    
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول