اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان:

مسابقات قرآن کریم امسال کیفیت بالایی داشت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: مسابقات قرآن کریم که امسال در گلستان برگزار شد کیفیت بالایی داشت.

مسابقات قرآن کریم امسال کیفیت بالایی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام حسن دارابی صبح امروز در جمع روحانیون گلستان اظهار داشت: در قسمت ترویج فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌های مختلفی کار می‌کنند و این خیلی خوب هست که چند دستگاه در این زمینه فعالیت می‌کنند و خوب‌تر این است که این دستگاه‌ها منسجم‌تر با هم کار کنند اما اداره کل اوقاف امور خیریه در حال حاضر متولی برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح استان، کشور و حتی بین‌المللی است.

رشد کیفی و کمی مسابقات امسال خوب بود

دارابی افزود: سال گذشته حدود یک‌هزار نفر در مسابقات قرآن کریم استان شرکت کردند ولی امسال با رشد زیادی این آمار به حدود 10 هزار نفر رسید که در سنین و جنسیت مختلفی بودند.

وی ادامه داد: سطح این دوره از مسابقات هم به خاطر داوری و قضاوت و سطح شرکت‌کنندگان و حضور چهره‌های قرآنی خیلی بالا بود که این نویدبخش این موضوع هست که ما سال آینده با همت بیشتری به این امر بپردازیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: ما ابتدا در پنج شهرستان تابعه استان مسابقات مقدماتی برگزار کردیم تا کسانی که توانایی بالایی دارند از بین کل نفرات شرکت‌کننده با تستی که انجام می‌شود انتخاب شوند و به مسابقات اصلی راه یابند.

دارابی اذعان داشت: از این مرحله 112 نفر از برادران و 120 نفر از خواهران به مرحله استانی راه پیدا کردند که طبق زمان‌بندی انجام شده با هم رقابت کرده و به مرحله کشوری و بین‌المللی راه خواهند یافت.

هدف از مسابقات قرآنی ایجاد شور و نشاط قرآنی است

وی گفت: هدف ما از برگزاری این مسابقات ایجاد شور و نشاط قرآنی در جامعه مخصوصاً جوانان و نوجوانان است و احساس می‌کنیم که با این افزایش کمی و کیفی مسابقات این اتفاق افتاده و وظیفه ماست که نگذاریم این شعله خاموش شود چراکه معتقدیم هر چه فرهنگ قرآنی در جامعه فراگیر شود در حل مسائل و مشکلات جامعه می‌تواند کمک شایانی بکند.

وی اضافه کرد: باید سفره قرآن و اهل بیت همواره باز باشد تا جوانان ما با مفاهیم آن و امام زمان(عج) خودشان بیشتر آشنا شوند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان اذعان داشت: سال گذشته در مسابقات کشوری محمدعلی محمدنژاد از گرگان رتبه 12 را به دست آورد که رتبه بسیار خوبی بود و امسال هم با افزایش سهمیه انتظار رتبه‌های بهتر و بالاتر را داریم.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول