اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بین یک‌هزار جلسه مردمی قرآن خراسان جنوبی؛

تنها 3 درصد جلسات قرآنی تخصصی است

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار جلسه مردمی قرآنی فعال در استان به ثبت رسیده، گفت: نزدیک به ۳۰ جلسه به صورت تخصصی ثبت شده است.

تنها 3 درصد جلسات قرآنی تخصصی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا اشرفی پیش از ظهر امروز در جمع فعالان قرآنی خراسان جنوبی اظهار داشت: از 28 مؤسسه قرآنی موجود در استان 15 مؤسسه زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: 133 خانه قرآن روستایی نیز در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 500 جلد انواع کتاب‌های قرآنی در سطح استان توزیع شده است، اذعان داشت: 5 هزار جلد دیگر درخواست شده است که البته به 100 هزار جلد دیگر نیاز است.
اشرفی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون 303 دوره آموزشی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، مفاهیم و حفظ قرآن کریم در تمامی سنین سطح استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 6 هزار نفر در این رشته‌ها آموزش دیده‌اند.
وی اظهار داشت: یک سوم هزینه پرداخت کتاب‌های قرآن توسط مردم و دو سوم دیگر توسط سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت می‌شود.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزاری دو دوره تربیت معلم در قاینات و فردوس با 256 ساعت آموزش و برگزاری دو دوره آموزش یار در شهرستان فردوس، سربیشه و خوسف را از جمله برنامه‌های صورت گرفته درسال گذشته و نیمه نخست سال جاری عنوان کرد.
اشرفی همچنین از برگزاری کرسی تلاوت قرآن در شهرستان‌های بیرجند، فردوس و درمیان به صورت یک شب در هفته در مساجد محوری این شهرستان‌ها خبر داد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول