اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور؛

طرح ملی حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور طرح ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان و فرهنگیان در خراسان جنوبی آغاز شد.

طرح ملی حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امام جمعه بیرجند پیش از ظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: قرآن ذکر بوده و خداوند حافظ ذکر است.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی افزود: حفظ کردن قرآن کریم به منظور نگه داشتن آیات بزرگ قرآن کریم و حفظ آن از گزند خطرهایی است که از سوی دشمنان و مبارزان با قرآن کریم و اسلام ایجاد می‌شود.
وی ادامه داد: حفظ قرآن کریم یکی از اعمال و حرکات بسیار زیبا در انسان‌ها است و از این رو انسان باید برای حرکت در این مسیر بزرگ و نورانی به سه مقوله مهم داشتن هدف مناسب و مشخص، داشتن برنامه‌ریزی مناسب برای رسیدن به هدف و داشتن جلودار و رهبر توجه کند.
 امام جمعه بیرجند اجرای طرح‌های بزرگ قرآنی را از حرکات خوب و مورد توجه مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: باید برای رسیدن به نقاط هدف در این گونه طرح‌ها تمام مسئولان و تمامی دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند.
رضایی بیرجندی گفت: عمل به فرامین بزرگ قرآن کریم برای ادامه دادن و همراهی با شهدا و توجه به منویات مقام معظم رهبری ضروری است.
وی اذعان کرد: باید با اهداف مشخص و مناسب در برگزاری و اجرای طرح‌های بزرگ قرآنی در کشور در راستای حفظ و نگهداری فرامین بزرگ قرآنی از گزند دشمنان و معاندان قرآن و اسلام تلاش شود. باید قلب‌های افراد جامعه اسلامی ایران با اندیشه و روح قرآن آشنا شود.
رضایی بیرجندی تصریح کرد: باید با اهداف مشخص و استفاده از دستورالعمل‌های مناسب در این راه گام‌های اساسی برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه معلمان و آموزگاران باید دانش‌آموزان را در اجرای طرح حفظ قرآن کریم با محتوا و مضامین بلند قرآن آشنا کنند، تصریح کرد: باید با اجرای این‌گونه طرح‌ها زمینه تربیت جوانان قرآنی در جامعه فراهم شود.
امام جمعه بیرجند یادآور شد: مسئولان باید به حقیقت این طرح توجه جدی کرده و در اجرای آن آموزش و پرورش را همراهی کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید در حرکت‌های مختلف و اجرای طرح‌های بزرگ قرآنی زمینه کشوری قرآنی و قلب‌هایی متناسب با نور قرآن در جامعه فراهم شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول