اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 734 نفر؛

مسابقه بزرگ تفسیر قرآن در خراسان جنوبی برگزار شد

خبرگزاری فارس: چهارمین دوره مسابقه بزرگ تفسیر قرآن کریم با عنوان "نورالهدی" در 10 حوزه امتحانی و با شرکت 734 نفر در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

مسابقه بزرگ تفسیر قرآن در خراسان جنوبی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یکشنبه‌شب در مراسم برگزاری این مسابقات اظهار داشت: هدف از برگزاری این آزمون نشر و گسترش مباحث تفسیری قرآن کریم در میان جوانان و نوجوانان است.
محمد رضا اشرفی افزود: مسابقه نورالهدی که چهار سال است به صورت پی در پی توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود، یکی از موفق‌ترین و اثربخش‌ترین برنامه‌های این سازمان در زمینه پرداختن به مفاهیم و تفسیر قرآن کریم است.
وی ادامه داد: این مسابقه شامل دو رشته شامل تفسیر جزء 12 و رشته تفسیر جزء 14،13،12 قرآن کریم بر مبنای کتاب تفسیر نمونه برگزار شده است.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی به نسبت جمعیت، بالاترین آمار شرکت کننده در این مسابقه در کشور را داشته است، خاطرنشان کرد: برای شرکت در این آزمون در مجموع 734 نفر در این استان نام‌نویسی کردند که این آمار رشد بالای چهارصد درصدی را نسبت به سال گذشته در این استان نشان می‌دهد.
اشرفی اظهار داشت: از این میزان شهرهای خوسف، درمیان، زیرکوه، شوسف هر کدام با 161، 159، 132 و 82 و شهرهای قاین و نهبندان هر کدام با 41 ثبت‌نام کننده رتبه‌های اول تا پنجم در استان را عهده‌دار شدند.
وی افزود: به کلیه شرکت کنندگانی که نمره بالای 70 را در این آزمون کسب کنند، گواهینامه قرآنی اعطا می‌شود.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین به 110 نفر از افرادی که بالاترین امتیاز را در سطح کشور کسب کنند، جوایز ویژه‌ای از جمله کمک هزینه عمره مفرده و سفر به عتبات عالیات و هزاران جایزه نقدی اهدا می‌شود.
حجت‌الاسلام احمد علیپور، مسئول نمایندگی فرهنگی تبلیغی زیرکوه نیز گفت: مسابقه قرآنی تفسیر قرآن کریم در دو رشته تفسیر جزء ۱۲ و تفسیر اجزاء ( ۱۲ ، ۱۳ و ۱۴ ) با شرکت ۹۰ نفر در سالن اجتماعات مدرسه علمیه ثامن الائمه (ع) حاجی‌آباد نیز برگزار شد.
امام جمعه منطقه زیرکوه در ابتدای این مراسم به بیان سخنانی پیرامون اهمیت و فضیلت یادگیری قرآن و تعلیم آن به دیگران طبق آیات و روایات پرداخت.
حجت الاسلام محمدرضا رجایی خطاب به شرکت کنندگان تصریح کرد: گرچه موفقیت در این آزمون قرآنی خود اهمیتی ویژه دارد ولی همین شرکت شما در این قبیل مسابقات قرآنی نشان دهنده اشتیاق و علاقه وافر شما جوانان به یادگیری قرآن کریم است که در نوع خود ارزشمند و بی نظیر است.
از تعداد ۹۰ نفر شرکت کننده در این آزمون ۸۸ نفر در رشته جزء ۱۲ و ۲ نفر نیز در رشته تفسیر ۳ جزء شرکت کردند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول