اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

3104 خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمد فاقد توالت بهداشتی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی بر ای احداث توالت بهداشتی در روستاها گفت: 3 هزار و 104 خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمدی فاقد توالت بهداشتی هستند.

3104 خانوار روستایی کهگیلویه و بویراحمد فاقد توالت بهداشتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ابراهیم جعفری امروز در جلسه بررسی وضعیت توالت‌های بهداشتی روستاها و بحث پسماند و دفن صحیح پسماندهای روستایی که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیرکل محیط زیست و جمعی از بخشداران، مدیران و دهیاران کهگیلویه و بویراحمد در محل بخشداری گچساران برگزار شد اظهار کرد: تشکیل این جلسه پیرو مصوبه شماره چهار و پنج شورای سلامت 22 آبان امسال بود که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت ساخت توالت‌های بهداشتی در روستاها و جمع‌آوری و دفن صحیح پسماندها و زباله‌های روستایی افزود: جمع‌آوری و دفن زباله‌ها یکی از موارد مورد تأکید و خواسته مهم استاندار از بخشداران بوده و از جمله موارد لازم برای بررسی و سنجش توسط فرمانداران است.

* خدمات نظام در کهگیلویه و بویراحمد برجسته و چشمگیر است

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار کردن در هیچ حوزه‌ای به اندازه حوزه سلامت تأثیرگذار نیست، تأکید کرد: از هر موضوع و مسئله‌ای بتوان گذشت، از حوزه و مسئله بهداشت و سلامت جامعه نمی‌شود گذشت.

جعفری افزود: این مهم تلاش و فعالیت هر چه بیشتر و بهتر بخشداران را در آبادانی، توسعه و پیشرفت همه جانبه روستاها به ویژه در حوزه سلامت می‌‌طلبد.

وی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور، به ویژه کهگیلویه و بویراحمد را بسیار ارزنده و قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: خدمات نظام اسلامی در این استان برجسته‌تر و چشمگیرتر از دیگر مناطق کشور بوده است.

جعفری با گلایه از ریختن زباله‌ها و پسماندها را در ورودی برخی شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد و با اشاره به گردشپذیربودن استان گفت: بیشترین مشکل در زمینه ریختن زباله ‌در ورودی شهرها، در حوزه بویراحمد است و این موضوع برای شهرستانی که پایتخت طبیعت ایران و پیشانی کهگیلویه و بویراحمد است، وجهه خوبی ندارد.

این مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از بعضی بخشداران و دهیارانی که در این جلسه حضور ندارند و با اشاره به لزوم حضور در این جلسات به منظور تبادل نظر ارائه و اتخاذ راهکارها تصمیمات لازم و در نتیجه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بهتر، خواستار پاسخ آنها در این زمینه شد.

* فرهنگ‌سازی در زمینه احداث توالت بهداشتی بسیار مهم است

جعفری در ادامه با اشاره به موضوع توالت‌های بهداشتی در سطح روستاهای کهگیلویه و بویراحمد و با ارائه آماری از تعداد خانوارهای روستایی فاقد توالت بهداشتی ابراز داشت: افزون بر 3 هزار و 104 خانوار روستایی در سطح استان فاقد توالت‌ بهداشتی هستند که بویراحمد با یک‌هزار و 488 خانوار، بیشترین و گچساران با 51 خانوار، کمترین خانوار فاقد توالت بهداشتی را به خود اختصاص داده‌ است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان آمار دیگر مناطق فاقد توالت بهداشتی ابراز داشت: در روستاهای شهرستان‌های کهگیلویه 915 خانوار، دنا 461 و بهمئی با 189 خانوار از داشتن توالت‌های بهداشتی محروم هستند.

جعفری زیربنای هر توسعه‌ای را فرهنگ دانست و یادآور شد: اگر فرهنگ اهمیت و ضرورت وجود توالت‌های بهداشتی برای جامعه روستایی نهادینه شود و اطلاع‌رسانی لازم نیز در زمینه نحوه مدیریت اقتصاد خانواده برای راه‌اندازی توالت بهداشتی صورت گیرد، می‌توانیم مدعی باشیم که وظایف خود را به خوبی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/82001/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول