اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شرکت تعاونی زنان روستایی مشو شهرستان رامیان:

کودهای ارگانیک ورمی کمپوست به تولید انبوه می‎رسد

خبرگزاری فارس: کودهای ارگانیک یا ورمی کمپوست که از پرورش کرم‎های زباله‎خوار حاصل می‎شود توسط شرکت تعاونی زنان روستایی مشو شهرستان رامیان به تولید انبوه می‎رسد.

کودهای ارگانیک ورمی کمپوست به تولید انبوه می‎رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، به دنبال کمیاب شدن و در عین حال گرانی کودهای شیمیایی گروهی از بانوان عضو شرکت تعاونی زنان روستایی در روستای مشو از توابع بخش فندرسک شهرستان رامیان تولید کودهای ورمی کمپوست را که در نتیجه پرورش کرم زباله‎خوار حاصل می‎شود پیگیری تا به تولید انبوه رسانده و جایگزین کودهای شیمیایی کنند.

مدیرعامل صندوق زنان روستای مشو شهرستان رامیان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گفت: این صندوق که با حمایت و همکاری اداره آموزش و ترویج مدیریت جهادکشاورزی شهرستان رامیان شکل گرفته با 30 عضو در زمینه‎های مختلف فعالیت دارد.

فاطمه سلحشورزاده اظهار داشت: برگزاری کلاس‎های مختلف در زمینه‎های نوغانداری، تولید کرم ورمی کمپوست، زنبورداری، دامداری و باغداری نمونه‎ای از جمله این فعالیت‎ها است.

وی تصریح کرد: تاکنون مبلغ 40 میلیون ریال از اداره جهاد کشاورزی شهرستان رامیان وام بلاعوض به عنوان سرمایه اولیه دریافت کرده است.

مدیرعامل صندوق زنان روستای مشو شهرستان رامیان خاطر نشان کرد: تولید کرم ورمی کمپوست که با حداقل امکانات تهیه می‎شود بخش از نیازهای کشاورزان منطقه به کودهای شیمیایی را حل و به لحاظ اقتصادی برای شرکت تعاونی و اعضا درآمدزایی دارد.

سلحشورزاده گفت: برای انجام این پروژه به سرمایه‎گذاری آن‌چنانی نیاز ندارد و از مصرف زباله‎های شهرها و روستاها هم می‎توان استفاده کرد.

وی اضافه کرد: کشاورزان برای تولید کرم ورمی کمپوست یا کرم زباله‌خوار می‎توانند در محیط کوچک‎تری این کار را انجام و در زمین‎های زراعی خود به کار بگیرند ضمن اینکه تولید این نوع کود در فصول مختلف هم امکان‎پذیر است و اگر شرایط جوی مساعد باشد در فصل تابستان راحت‎تر صورت می‎گیرد.

مدیرعامل صندوق زنان روستای مشو شهرستان رامیان که به عنوان یکی از فعالان نمونه عرصه کشاورزی شهرستان رامیان انتخاب شده است ادامه داد: یکی از دغدغه‎های زنان شاغل در روستاها بیمه است که انتظار است مسئولان توجه بیشتری داشته باشند و با در نظر گرفتن سختی کار در مزارع، باغات، دامداری‎ها، مرغداری شرایط استفاده از خدمات بیمه را برای بانوان شاغل در روستاها فراهم تا انگیزه‎های بانوان روستا برای فعالیت و تولید بیشتر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول