اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی آبیک خواستار شد

تأمین داروی زیاران و قشلاق

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شهرستان آبیک بر تأمین داروی بیشتر در مراکز بهداشتی و درمانی روستاهای زیران و قشلاق از سوی مسئولان مربوط تأکید کرد.

تأمین داروی زیاران و قشلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مرتضی طاهرخانی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: مجتمع آب‌رسانی روستای یانس‌آباد بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل آن، پنج روستا از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: تاکنون دهیاران هفت روستا از روستاهای بخش مرکزی به عنوان رئیس شورای سلامت روستاها تعیین شده‌اند و این در حالی است که به تمام دهیاران نیز ابلاغ شده که به عنوان رئیس شورای سلامت روستا می‌توانند، تعیین شوند به شرطی که واجدالشرایط باشند.

این مسئول ادامه داد: ضروری است، مصوباتی که در جلسات شورای سلامت به تصویب می‌رسد به طور کابردی و عملیاتی اجرا شود تا ابتر باقی نماند.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک با بیان اینکه انتخاب دهیاران به عنوان رئیس شورای سلامت روستاها باید به خانه‌های بهداشت ابلاغ شود، تصریح کرد: خانه‌های بهداشت نیز باید تقویم اجرایی برای تنظیم جلسات داشته باشند تا دهیاران مکلف شوند، مصوبات را به بخشداری ارسال کنند.

طاهرخانی اضافه کرد: با توجه به اینکه درمانگاه روستای چناسک علاوه بر این روستا چند روستای دیگر را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد، افزود: پیگیری‌هایی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر استقرار پزشک در این درمانگاه و قول مساعد مسئولان مذکور بر رفع مشکل موجود تاکنون انجام شده که امیدواریم به سرعت محقق شود.

وی با ذکر اینکه امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبیک اعتبارات خوبی به اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان اختصاص یافته، تصریح کرد: با توجه به مشکل مالی که دولت امسال با آن مواجه است، تاکنون اعتبار لازم تخصیص نیافته است.

این مسئول اضافه کرد: با تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده امسال اقدامات لازم نظیر: توسعه شبکه، تعویض شبکه‌های بالای 20 سال قدمت و اتصال آب شرب روستاها صورت خواهد گرفت.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک اذعان کرد: از مسئولان آبفای روستایی درخواست می‌کنیم تا در روستاهایی که زیر پوشش قرار ندارند، تدابیر لازم را بیاندیشند و با ارائه آموزش‌های لازم مردم را از آبی که در دسترسشان است از قبیل آب قنات، چشمه و چاه آگاه کنند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: اگر اداره آبفای روستایی شهرستان آبیک دو نیرو برای رفع مشکل آب روستاهایی که زیر پوشش نیستند، در نظر بگیرد، بخشداری مرکزی این آمادگی را دارد 50 درصد از هزینه‌ها را پرداخت کند که البته شورای بخش مرکزی و تعاونی دهیاران توان پرداخت هزینه‌ها را دارد.

وی با اشاره به اتلاف سگ‌های ولگرد در سطح روستاها گفت: از مسئولان ادارات ذی‌نفع می‌خواهیم که میرشکار واحدی را تعیین کرده و به بخشداری معرفی کنند تا قرارداد لازم منعقد شود، زیرا علاوه بر اینکه این مهم به نفع میرشکار خواهد بود، هزینه کمتری نیز به دنبال خواهد داشت، چرا که در شش ماهه دوم سال نارضایتی اجتماعی زیادی در خصوص این موضوع داریم.

این مسئول اذعان کرد: در زمینه زیر پوشش در آمدن روستاهایی فاقد متولی آب شرب جلسات متعددی با شوراهای اسلامی و دهیاران برگزار شده است تا مردم به این سمت سوق داده شوند.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک در خصوص آبرسانی به روستای صمغ‌آباد توضیح داد: آبرسانی این روستا به موتور برق نیاز دارد که کارهای اولیه آن از سوی خیرین و شوراها صورت گرفته و مبلغ موتور برق نیز به حساب اداره آبفای روستایی واریز شده و تنها نصب آن باقی مانده است.

انتهای پیام/77006/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول