اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان‌غربی خبر داد

واگذاری 77 دستگاه خودرو جمع آوری زباله در روستاها

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: 77 دستگاه خودرو مکانیزه جمع‌آوری زباله به مناطق روستایی استان در روزهای آینده واگذار می‌شود.

واگذاری 77 دستگاه خودرو جمع آوری زباله در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید جواد محمودی عصر پنجشنبه در یازدهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماندهای شهری و روستایی استان اظهار داشت: کارگروه شهرستانی مدیریت پسماندهای شهری و روستایی به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.

وی افزود: در کارگروه‌های شهرستانی مدیریت پسماندهای شهری و روستایی پس از بررسی مباحث مهم زیست محیطی و جمع آوری پسماندهای حوزه شهرستان، طرح‌های پیشنهادی برای تصویب و اختصاص اعتبار مورد نیاز به کارگروه استانی ارسال می‌شود.

محمودی بر فعال‌سازی تعاونی‌های دهیاران تاکید و اضافه کرد: فعال‌سازی این تعاونی‌ها در سال جاری در دستور کار قرار دارد که در این راستا امسال امکانات مورد نیاز برای انجام طرح‌های عمرانی و خدماتی به مناطق روستایی در اختیار این تعاونی‌ها قرار می‌گیرد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود با تاکید بر جمع‌آوری زباله‌های حاشیه جاده‌ها گفت: ساماندهی و اجرای طرح جمع‌آوری زباله های حاشیه محورهای اصلی و مناطق گردشگری استان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

محمودی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی، وجود مناظر زیبا و منحصر به فرد و جاذبه‌های بسیار چشم‌نواز طبیعی، همه ساله گردشگران زیادی وارد استان می‌شوند از این رو پاک‌سازی و زیباسازی حاشیه محورهای مواصلاتی، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌ها از جمله عوامل مهم و موثر در جلب گردشگران است.

وی اظهار داشت: با اجرای جمع‌آوری و دفن زباله‌ها علاوه بر ایجاد دفن زباله‌ها از بهم ریختگی منظر عمومی نیز جلوگیری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود 2 هزار تن زباله عادی روزانه در استان تولید می‌شود، گفت: از این میزان زباله تولید شده 550 تن مربوط به مناطق روستایی است.

حسن عباس‌نژاد با اشاره به اینکه مجوز زیست محیطی احداث 14 سایت جمع‌آوری و دفن زباله شهری در

آذربایجان‌غربی صادر شده است، افزود: محل دفن پیشنهادی هشت شهر در حال بررسی است.

وی متذکر شد: مکان دفن زباله‌های شهرهای چالدران، قره ضیاءالدین، پلدشت، تکاب، اشنویه، سردشت و میاندوآب مشکلات متعدد زیست محیطی دارند که باید در کوتاه مدت نسبت به تعیین سایت جدید و دفن بهداشتی زباله‌ها اقدام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی همچنین در زمینه دفن زباله‌های بیمارستانی اذعان داشت: در زمینه دفن زباله‌های بیمارستانی اقدامات موثری انجام گرفته است به طوری که در حال حاضر سیستم بی خطرساز زباله‌های عفونی و بهداشتی در تمام بیمارستان‌های شهر ارومیه نصب شده و برای نصب این سامانه در سایر بیمارستان‌های استان نیز اقدامات لازم در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول