اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت جم خبر داد

فعالیت 24 خانه و مرکز بهداشتی در جم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت جم گفت: تعداد 24 خانه و مرکز بهداشتی در شهرها و روستاهای جم در امر خدمات‌رسانی به بیماران شهرستان فعال هستند.

فعالیت 24 خانه و مرکز بهداشتی در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی بعد از ظهر امروز در نشست مسئولان بهداشت و درمان جم اظهار داشت: توجه به بهداشت و درمان امری بسیار مهم و ارزشمند در جوامع پیشرفته است و در چند سال اخیر در شهرستان جم در این مسیر اقدامات خوب و قابل توجهی انجام شده است.

وی افزود: توجه به بهداشت به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته در دستور کار قرار دارد و در این مسیر اهتمام ویژه داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم خاطرنشان کرد: در شهرستان جم شاهد افزایش امکانات و تجهیزات بهداشتی هستیم و در تمام شهرها و روستاها نیز خدمات شایان توجهی ارائه کرده‌ایم.

قاسمی از خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی به 50 هزار نفر در شهرستان جم خبر داد و تصریح کرد: بیش از 50 هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی شهرستان جم از خدمات خانه بهداشت و مرکز بهداشتی بهره‌مند هستند.

وی از فعالیت 24 خانه و مرکز بهداشتی در جم خبر داد و اذعان داشت: هم‌اکنون تعداد 24 خانه و مرکز بهداشتی در شهرها و روستاهای جم در امر خدمات‌رسانی به بیماران و ساکنان شهرستان فعال هستند.

مسئول واحد بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان جم نیز با هشدار در مورد شیوع بیماری آنفلوآنزا عنوان داشت: مهم‌ترین راه انتقال ویروس آنفلوآنزا در محیط‌های بسته و پرجمعیتی چون مدارس، انتقال ویروس آنفلوآنزا از طریق انتشار در هوا است.

احمد ستوده گفت: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سردرد، درد عضلانی، عرق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه تظاهر پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: ویروس آنفلوانزا ممکن است ساعت‌ها در شرایط سرد و رطوبت کم در محیط خارج از بدن زنده بماند؛ همچنین انتقال مستقیم این ویروس از طریق ترشحات آلوده نیز می‌تواند صورت پذیرد که بر این اساس توجه به رعایت مسائل بهداشت فردی، اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها به منظور جلوگیری از انتقال ویروس در این بیماری الزامی است.

این مسئول بیان کرد: از آنجایی که کانون‌های اولیه بیماری آنفلوآنزا اغلب مدارس هستند، ثابت شده است که دست آلوده عامل اصلی انتقال ویروس آنفلوانزا از فردی به فرد دیگر است؛ بنابراین لازم است که دانش‌آموزان تنها از وسایل و لوازم‌التحریر خود استفاده کنند و والدین از فرستادن کودکان مبتلا به علائم آنفلوآنزا به مدارس خودداری کنند.

ستوده تصریح کرد: بهترین روش درمان، استراحت در منزل ، مصرف مایعات کافی و میوه و سبزیجات است که می‌تواند دوره بیماری را کاهش داده و از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری کند؛ همچنین اگر فردی به آب‌ریزش بینی و یا سرفه دچار بود لازم است ضمن استفاده از دستمال یکبار مصرف، دستمال‌ها را در سطل درب‌دار بسته قرار داده و مرتب دست‌ها را با آب و صابون بشوید.

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت جم با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا در گروه‌های در معرض خطر، ادامه داد: با توجه به تغییرات روش‌های‌ انتقال آنفلوآنزا در هرسال و آنفلوآنزای فصلی، این واکسن هر سال باید در گروه‌های در معرض خطر تزریق شود.

وی ضمن تشکر از پرسنل درگیر در نمونه‌گیری آنفلوآنزا در پایگاه دیدور شهرستان جم گفت: از تمام مراجعه‌کنندگان مشکوک به آنفلوآنزا در این مرکز نمونه‌گیری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2451/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول