اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم:

وضعیت بهداشتی روستائیان برای مسئولان اهمیت ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: به نظر می‌رسد وضعیت بهداشتی افراد ساکن در روستاها و شهرهای کوچک قم برای مسئولان چندان اهمیتی ندارد.

وضعیت بهداشتی روستائیان برای مسئولان اهمیت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان قم، علی قاسمی‌ورجانی با تاکید بر اینکه مسئولان نباید به بهانه اینکه 95 درصد جمعیت استان در شهر قم زندگی می‌کنند از رسیدگی به امورات روستاها و شهرهای کوچک غافل شوند، اظهار داشت: در توزیع اعتبارات به خصوص اعتبارات بهداشتی و درمانی باید تجدید نظر صورت گیرد و اگر بخواهیم فقط بر اساس تعداد جمعیت بودجه را توزیع کنیم، تقریبا بخش‌های استان از هیچ اعتباری برخوردار نخواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه جایی که سلامتی مردم در میان باشد با هیچ نهادی تعارف نداریم بیان داشت: مسئولان مرکز بهداشت باید از فرافکنی و مظلوم‌نمایی دست بردارند و نباید به بهانه کمبود اعتبار و وجود موانع قانونی سلامت روستاییان را به مخاطره بیندازند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم ضمن انتقاد از عدم حضور کارشناسان بهداشت در هیئات مذهبی روستاهای استان افزود: کارشناسان مرکز بهداشت قم باید قبل از شروع ماه محرم در روستاهای استان حاضر شوند و توصیه‌های لازم را به دست‌اندرکاران برگزاری مراسمات عزاداری ارائه کنند.

وی افزود: در تمامی روستاهای استان هیئت‌های مذهبی در طول ایام محرم و صفر اقدام به تهیه و طبخ غذا و دیگر نذورات می‌نمایند و ضروری است آموزش‌های لازم بهداشتی به دست‌اندرکاران این هیئات داده شود.

نماینده قم در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: به دلیل اینکه موضوع سلامتی مردم یک مسئله بسیار جدی است، مرکز بهداشت استان باید یک بودجه جداگانه را برای این مسئله در نظر بگیرد و حتی می‌تواند با خرید وسایل ضد عفونی‌کننده و آموزش افراد خاصی در روستاها، سلامتی مردم را تضمین کند.

وی خاطر نشان کرد: هنوز چند روزی بیشتر از محرم نگذشته است، لذا مرکز بهداشت قم باید کارشناسان خود را به روستاها بفرستد تا مباحث بهداشتی را به دست‌اندرکاران هیئت‌ها آموزش دهند.

قاسمی گفت: افرادی که در طول ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در آشپزخانه‌های هیئات مذهبی اقدام به تهیه و طبخ غذا می‌کنند بدون هیچ چشم‌داشتی این کار را انجام می‌دهند، بنابراین نمی‌توان دستوراتی را در قالب بخشنامه و دستورالعمل به آنها ابلاغ و این افراد را مجاب به رعایت آن کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به بهانه کمبود اعتبار نسبت به سلامت مردم بی‌اهمیت بود بیان داشت: مرکز بهداشت قم باید برای رسیدگی به وضعیت بهداشتی هیئت‌ها افراد آموزش دیده‌ای را به این مراکز بفرستد و از هزینه کردن برای حفظ سلامتی مردم دریغ نکند.

انتهای پیام/2258/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول